anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av anaby - 19 oktober 2014 18:31


Tycker att den här texten och låten är fantastiskt bra   




LYSSNA OCH NJUT  
Kram anaby  

Av anaby - 19 oktober 2014 17:55

Direkt jag vaknade idag vid lunchtid ringde jag pappa och sedan åkte jag ner till stallet för att börja mocka och fixa inne i vindskyddet. Har fyllt på med 1 torvmixbal och 1 spånbal inne i vindskyddet. Efter jag mockat och sanerat inne i vindskyddet såg det ut så här.....

   


Sedan kom pappa med en traktorskopa med grus och resultatet blev detta:


     


SUPERBRA BLEV DET!! Nu är det påfyllt så att det inte kommer att rinna in vatten i samband med regn under hösten eller under våren när snön smälter  Det gäller att ligga steget före hela tiden  


Då pappa kom med traktorn och T helst ska IN I TRAKTORN.....han är minst sagt annorlunda min häst  ...blev han utestängd från hagen och blev väl inte så där jätteglad på mig  


  


 

    Han fick stå kvar och vänta medans jag fyllde på halm i säckarna också. Går betydligt fortare om jag får "jobba ensam" utan honom  Han blev inte glad över det heller!! Men när han äntligen fick komma in i vinterhagen och såg att stora höhäcken var sanerad och påfylld blev han på bättre humör=lättflörtad  


 


Innan sanering och påfyllning....


 


....efter   


 


Halmbalen på plats inne i vindskyddet. Bara att sätta igång och packa säckar då!!!



 

15 halmsäckar packade och förvarade inne i dyngstacken  Kommer att räcka ca 2 månader  Så det är ett tag till nästa halmpackning....som tur är  

Innan jag åkte hem passade jag på att packa 4 hösäckar till påfyllningen på onsdag.


 

Nu har jag hunnit med att äta middag samtidigt som jag såg på hästhoppningen eller sammandraget från dagens hoppning kanske man ska säga....på SVT1  Nu ska jag kamma halmen ur håret och byta kläder innan jag åker till ICA och handlar det nödvändigaste i matväg. Sedan blir det att röja och fixa lite här hemma innan jag ska ta mig ett vinglas och lite glass och "själv-dö" i soffan framför TV....längtar tills ALLT är klart här hemma  

Gissar att jag kommer att somna ovaggad inatt  

Imorgon ska jag "bara" rida och fylla på nytt vatten i Termobaren nere i stallet..rena rama semestern med andra ord   Resten av veckan nere i stallet blir lugn...mest ridning om jag ska vara ärlig  Det känns jättebra!!!

Och imorgon är en ny dag med nya möjligheter men framför allt börjar en NY vecka och jag är helledig  

Ser verkligen framemot min ledighet!!!

Nej, nu måste jag lägga på en rem så att jag kan chilla på en stund!!

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll och chilla lugnt gott folk!!
Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards