anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 december 2014

Shoppat, uteritt och Bio ikväll :)

Av anaby - 25 december 2014 17:00

Ställde väckarklockan imorse då jag och mamma skulle på Rustas rea för att se om de hade någonting som vi behövde.

Jag har köpt några fina hjärt-lampor som jag ska ha i fönstren. Tror att det blir jättebra!! Sedan blev det bla röda värmeljus och lite annat smått och gott som kommer att behövas nästa jul. Inga stora inköp utan lagom  

Vidare till Willys där mamma skulle handla mat och där hittade jag ett olivbröd som jag köpte!! DET VAR SUPERGOTT  Hem och byta kläder och iväg till stallet för att rida innan det började skymma!!

Idag var det MYCKET folk på vägen kan jag säga  Fick säga till ett par med en barnvagn att de skulle gå bakom varandra istället för att ta upp HELA VÄGEN....säger ju sig självt kan man tycka men jag vill INTE att T ska bli stressad av att de går nära och i värsta fall sparka mot barnvagnen...DÅ SKULLE JAG BLI MER ÄN OLYCKLIG!!!

Det gick jättebra eftersom de höll sig på andra sidan vägen.

Sedan dyker det upp en skidåkare PÅ VÄGEN....ok...bara att "gilla läget" och när han fortsätter att staka på som en tok och ta upp hela vägen när han är 10 meter ifrån oss och jag INTE ser någon antydan till att sakta ner och T blir spänd som en fiolsträng. Då blir jag less minsann  Ropade "snällt" till honom att bad honom sakta ner farten förbi hästen. Ingen reaktion och man har ju inte så lång tid på sig så då fick jag SKRIKA till honom att SAKTA NER FÖRBI HÄSTEN!! Det gav resultat som tur var ...men så himla tråkigt att man ska behöva bli arg  Resten av ridturen förflöt väldigt bra då de människorna jag mötte gick bakom varandra eller på andra sidan vägen. Och då bryr sig T inte ett dugg om dem. Så länge de inte "tränger" honom eller går i bredd så de "nästan" tar i honom är han helt obrydd  T.o.m skällande hundar bryr han sig inte om så länge de går på andra sidan!!! Brukar bara titta på dem när han går förbi   Hi hi!! Träffade på skidåkaren en gång till på vägen hem och då stannade han och stod stilla så jag tackade honom att han stannat och tagit hänsyn till oss ...och han såg nöjd ut så kanske att han fick sig en tankeställaren trots allt  Förhoppningsvis tar han det lika lugnt nästa gång han träffar en häst på vägen!!

Pga att det var otroligt mycket folk på vägen blev det ingen trav tur & retur där vi brukar trava x flera mot kyrkan.....kände att det inte var läge utan förhoppningsvis kan vi ta det på måndag och tisdag istället när "normalt" folk jobbar   

 

Nästan hemma igen!!! Idag var det -9 grader ute och helt ok faktiskt  

T fick mat och påfyllning av vatten och jag satte igång och mocka vindskyddet. Blev ju ingen mockning igår så det var en del kiss och bajs att ta ut idag. Inget i hagen däremot   

T är ju rolig med sitt bajsande inne i vindskyddet. Han bajsade 2 ggr och kommer sedan fram till mig för att få "sin hästgodis" som belöning  Tror ibland att han bajsar 2 ggr bara för att få en extra hästgodis  När jag sedan skulle mocka skulle han "in i skinnet" hela tiden...så till slut fick jag säga till på skarpen så att han gick ut och åt av höet i stora höhäcken. Man blir ju lätt galen när han ska puffa och buffa på en när man står och mockar  Bättre att mysa när allt jobb är klart...vilket vi gjorde idag  


Sedan har jag ätit middag och hade tänkt städa det sista här hemma och sedan sätta mig och se på Elektra (operan jag spelade in från TV2 igår). Men så fick jag ett meddelande av Fredrik på FB att det trots allt blir Bio ikväll!! Vi har förbokat biljetter men då dök det upp någonting annat för grabbarna så vi ställde in men sedan blir det inte av förrän imorgon....så då blev det Bio ändå. Helt ok för mig!! Vill ju se filmen och det spelar ingen större roll vilken dag det blir...bara jag får se den  

Så nu blir det att hoppa in i duschen och sedan städa det sista och vänta på att bli hämtad av grabbarna!!

Ha en fortsatt jättebra torsdag och chilla lugnt gott folk!
Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards