anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 26 december 2014

Av anaby - 26 december 2014 12:15

Jag har nyss kommit hem efter en ridtur med T i solen  Det har varit ett fantastiskt väder ute idag!!!

I och med att jag red på fm var det mindre folk på vägen och det kändes bra   Behövde inte säga till någon idag utan allt förflöt bra så att säga. Det bästa är ju om ALLA kan visa varandra hänsyn på vägen  

       

 

JAG ÄLSKAR VERKLIGEN SNÖN  Så det finns en orsak till varför jag uppskattar att bo uppe i Norr!!


T fick mat och vatten. Sedan har jag dragit ut det sista av höet i stora höhäcken. Ställt fram en hösäck tills imorgon. Mockat vindskyddet. Imorgon blir det "en snabbvisit" då jag kommer att ha hundarna med mig. Bäst att göra iordning så mycket som möjligt så att det går smidigt att fixa T då   

Gick sedan hem och insåg att solen fortfarande var framme. Så jag tog några bilder till på den underbara snön  


 


Inne i utbyggnaden till vinterhagen.


 


Samma här...



...och här!! Vill ha lite mer snö innan jag öppnar upp den!


 


T syns i bild i mitten...en svart prick som står och äter hö ur stora höhäcken  


   


Så här ser elbanden ut när de INTE är sanerade från snö!!! De här elbanden är det ingen el i under vintern då de hör till den inhägnade delen av åkern där jag brukar rida. Så där orkar jag inte sanera bort någon snö  




 


Mitt "spår" till och från stallet  


  


Nästan hemma!!!
  


   

Den inhägnaden delen av åkern där jag brukar rida året runt  



 

Det är ca 250-300 meter ner till stallet "fågelvägen" genom sommarhagen  Några 100 meter längre om man går efter vägen.



Fredrik har åkt med en kompis till Göteborg för att hämta en bil. De är 3 st som åker och ska turas om att köra som tur är. De räknar med att vara på hemväg under kvällen. Lite stressigt för "mamma-hjärtat" just nu  Men det är tur att det finns mobiler så man kan ringa varandra!!


Ha en fortsatt jättebra fredag och chilla lugnt gott folk!! SKÖT OM ER!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards