anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Några filmer från förr och några filmer från nu;)

Av anaby - 22 december 2013 14:41

Emellanåt är det jättebra att "gå tillbaka" och titta på gamla filmer från när jag fick hem T för att jämföra OM det är någon skillnad från då och nu. För egen del tycker jag att det har hänt väldigt mycket med honom från september 2007 till 2013!! Men man kan ju lätt bli hemmabilnd också  


Här kommer en film från oktober 2007 då jag har haft T hemma i ca 1 månad.



  Jag red endast ca 10 min från början och endast i skritt....



  I februari 2008 hade vi börjat trava!!!



  I mars 2010 blir det ridhusbesök. Det här är min FAVORITFILM av alla filmer jag har på T. Det beror på att här insåg jag att det hade hänt otroligt mycket med honom och att vi var på rätt väg   Man kan nog kalla det för ett mentalt genombrott för min del   



 

I Juni 2011 rider vi på åkern hemma.



  Augusti 2013 på åkern.



   Något spänd oktober 2013 på åkern.


Första galoppen...



  Första galoppen oktober 2008.



  Galopp i samband med hoppträning maj 2011.



  Galopp barbacka juni 2012.



  Galopp på åkern augusti 2013.



   Jag avslutar med den senast ridfilmen som är filmad....oktober 2013.



   Ungefär så här ser vi ut idag   

Det finns MYCKET att jobba på både för mig och T och jag försöker jobba på olika saker vid varje ridtur. Ibland med enbart fokus på T och ibland med enbart fokus på mig och emellanåt fokus på oss bägge 2   

Just nu längtar jag tills det kommer snö så att jag kan börja rida mer ordentligt och kräva saker av T. Just nu rider vi mest ut även om jag självklart kräver saker av honom idag också men det blir tyvärr INTE alls på samma plan som när underlaget är bra....så ge mig SNÖ NU!!!

Ungefär så här har vår resa sett ut   


Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards