anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

Ridit och jobbar inatt!!

Av anaby - 12 oktober 2014 15:27

Jag tog sovmorgon imorse då jag jobbar inatt!! Idag blev det ridning på åkern igen i skritt. Underlaget var bättre då det har torkat upp mer idag  Och T var betydligt lugnare idag  Pigg & glad men hanterbar  


   

Nyfiken på ALLT som rör sig på vägen  


Det blev 3 + 3 varv runt hela åkern i skritt och det tog nog ca 25 min. Lagom och nu blir det vila fram till tisdag. Lite varannan dags ridning blir det den här veckan. Jag hoppas kunna börja rida ut under nästa vecka och trava lite. Tror inte att det ska vara något problem...men jag vill att han SKA vara lugn när jag rider ut med tanke på att det är ganska mycket folk, fä och annat på vägen!! Går INTE att rida ut på en halvgalen häst  Men det lär ju visa sig innan veckan är slut...hoppas jag  

T fick mat och jag passade på att fylla på vatten uppe vid huset innan jag gick ner för att fylla på vatten nere i stallet. Idag kom jag äntligen ihåg att ta med limklämman ner!!

Så här kommer ett "Bra tips" till er!!

Jag har problem med att vattenslangen flyttar sig upp och ur tunnan när vattenmängden i vattentunnan stiger. Det löste jag med att köpa en limklämma på Jula för 30 kr och sätta fast vattenslangen i vattentunnan. Enkelt, fiffigt och billigt  


 

Idag har jag också fyllt på bägge höhäckarna med 4 stora hösäckar. Så nu blev T väldigt nöjd  


 

Hans favorithöställe är nämligen den "stora" höhäcken....om han får välja  


 


Nu ser han "nästan" ut som vanligt igen  Några enstaka utslag/knölar kvar men de försvinner nog under veckan. Det enda som är kvar är hans "hömage" som han har fått under den ofrivilliga vilan....men den ska nu jobbas bort  

Jag brukar ju tjata emellanåt om att T är så renlig och lätt att mocka till  


 

Det är ju inga större problem att mocka när man har en häst som backar in och bajsar över den gamla högen. Han är helt otroligt renlig!! Och bajsar i princip alltid i samma hörn  Någon enstaka gång kan det finnas en hög någon annan stans...men inte ofta  

Nej, nu är det dags för mig att ta en dusch, äta middag och sedan packa matsäck till nattjobbet och ladda inför det!! Sedan får jag se vad som händer mer ikväll!!

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll och chilla lugnt gott folk!!
Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards