anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg under augusti 2012

Av anaby - 1 augusti 2012 19:49

Nu har jag beställt de sista benskydden för ett tag framöver!! Det blev bruna Jacson benskydd med fluff i storlek full istället för x-full  Fick mailsvar från bägge ställena som jag mailt till om min fråga....att full garanterat skulle passa min stora häst  

Det är MYCKET bra med mailkontakt!!!

Sedan är de rosa benskydden på väg hem till mig också. De var på REA så det kändes skönt!!

Under nästa vecka kommer jag att lägga ut flera av mina andra benskydd på Bloppis. Jag har flera stycken HELT NYA OANVÄNDA som jag aldrig har använt på T....prislappen sitter t.o.m kvar...och de är INTE ens provade!

De ska säljas då jag inte tror att de kommer att funka på T. Ska fundera under helgen vilka som ska säljas och vilka jag ska ha kvar  Så ibörjan på veckan blir det lite Bloppis här inne  Blir nog lite mer än bara benskydd  

Mvh anaby  

Av anaby - 1 augusti 2012 19:05

Nu har jag betalt "lite" räkningar ikväll.....veterinär....håranalys + medikament....magneter på REA....DVD-filmer på REA....mm. Faktiskt "bara" till mig och T  Mest till T  Nästa månad eller augusti kommer nog det nog förhoppningsvis att bli väldigt lite utgifter  

Har några utgifter kvar som inte är betalda än...solskydden och benskydden...de är inte levererade än.  Men sedan är jag "skuldfri"!!! Tjjooohhoo!!! Man får vara glad för det lilla  

Hästen kostar ju varje månad men när det blir "tråkiga" utgifter som veterinär och annat blir man lite ledsen   De "vanliga" utgifterna klagar jag inte alls på....det rullar ju på som vanligt  Tex så har jag redan betalt allt hö som T kommer att äta under hela året (hösten/vintern/våren) redan  Och höet finns även här hemma.  DET KÄNNS OTROLIGT BRA!!! Det enda som återstår nu att betala under hösten är halmen (som vi inte har hämtat hem) och stallhyran. Jag betalar alltid in kallhyran för hela året under hösten. Då slipper jag tänka på det varje månad  Vi betalar endast för vatten och el då vi bygger ALLT och bekostar ALLT som har med box, skrubb, hage och vindskydd att göra själva. Vi betalde t.o.m indragningen av vatten till stallet (för 15 år sedan) och den nya omdragningen av el för något år sedan. Därav en MYCKET billigare stallhyra...eller rättare sagt kallhyra  

Jag har haft det så i 15 år nu och tycker det är jättesmidigt!! Jag "jobbar" och bygger till mig själv SOM JAG VILL....när jag vill göra om box, hage eller vindskydd gör jag det....och bestämmer också kostnaden för det.  Vill jag inte behöver jag inte...allt är upp till mig själv  Jag brukar försöka bygga och måla om lite varje år så att jag ska orka med och samtidigt underhålla så att allt runt omkring mig och T ser bra ut  

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu efter 3 år har jag äntligen fått vindskyddet som jag vill ha det och är jättenöjd  Både väggarna och all målning!!! Sommarhagen är jag också jättenöjd med sedan jag satte upp nya långa stolpar och 3 breda elband ut mot vägen Förra vintern gjorde jag en utbyggnad till vinterhagen som blev väldigt bra. Jag fick göra om lite med elbanden och byta ut till lite mindre elband efter "första snön"  men annars blev jag väldigt nöjd med den hagen 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det enda som är kvar att göra innan vintern är att fylla på med jord/sand i ingången vid grinden och utanför vindskyddet. Detta pga att det rinner in vatten i vindskyddet och samlas en hel del vatten vid ingången. Tänkte undvika det nästa vår!!! Både för min och T:s skull   Sedan är alla T:s hagar i "topptrim"  

Man ska vara nöjd och glad!!! Hi hi!!

Mvh anaby  


Av anaby - 1 augusti 2012 13:38

Idag blåser det väldigt mycket ute...suck!! Känns inte riktigt bra att skritta ut med en häst som vilat i över 4 veckor i halvstorm  Det är mest cyklisterna som kommer bakifrån på grusvägen i full fart som jag oroar mig för  De tar tyvärr ingen hänsyn utan ibland får man vara tacksam att man INTE hakar i dem  Blåser det ute hör jag inte när de kommer...vilket jag allafall har en möjlighet att göra i vanliga fall...och då kan jag parera och göra T uppmärksam på dem. Så idag blev det ingen ridning....

T stog nere i vindskyddet och ruggade så jag tog mitt pick och pack och gick dit ner. Muggen ser ok ut!! Inte värre sedan igår vilket känns tacksamt  Det "värre" muggbenet är nu det bättre. Och idag såg jag tydligt att det vita håret/pälsen är på väg att växa ut  Tog av lindorna och behövde bara tvätta karlederna innan jag smorde och gav kraftfoder med diverse mediciner...som T äter med god aptit  

När jag ändå var nere i stallet passade jag på att fylla på med lite hö, nytt vatten i hinkarn och mocka. T stog och åt lite hö när jag gick hem och såg nöjd ut  Med tanke på blåsten måste det vara ett perfekt väder för djur idag!! Flygfäna har inte en suck att sitta kvar på någon typ av päls 

Har sedan målat sista varvet på krattans skaft. Imorgon tar jag ner dem till stallet  

Jag har också sett klart på ALL banhoppning som jag spelade in igår. Jag var ju bla ute och red och sedan på språng med att shoppa halva em  Vissa av svenskarna hann jag inte se. Det som är bra när man har spelat in är att man kan "snabbspola" det man INTE vill se  Såg alla svenskar på nytt och "topp 5" av de andra ryttarna. Sedan var jag ju tvungen att se på prisutdelningen!! Och självklart så rann ju tårarna när Sara fick ta emot sin silvermedalj  

Jag undrar hur man kommer att reagera OM någon hoppryttare får någon typ av medalj när man är så här när det gäller en fälttävlandsryttare??   

Nu ska jag röja och rensa lite i mitt "nattsovrum" så vi ska ha gäster i helgen. Passar bra att städa upp där inne ordentligt så är det gjort  Tvättmaskinen ska få jobba lite också hade jag tänkt  

Nej, dags att sätta igång!!

Ha en fortsatt jättebra onsdag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards