anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Hetisk dag nr 2 ;)

Av anaby - 10 december 2013 23:00

Inte blev det lugnar idag än igår  Men imorgon....då blir det vila för T och jag ska roa mig med lite annat  

Jag skrev ett mail till Peter på Umåker igår att jag skulle komma och lämna nyckeln när jag vaknade idag. Ville inte SMS honom då klockan var över 23.00-tiden när jag satte mig framför datorn och sammanfattade kvällen.

Så jag ringde honom så fort jag steg upp idag och han hade läst mailet vilket kändes bra!! Ett kvitto på att jag tänkte rätt igår kväll  Jag erbjöd mig att slänga sopsäckarna men det behövdes inte. Han blev nog glad att jag torkade golvet innan jag åkte hem igår. Man känner ju att man gärna vill städa efter sig och att de ska vara nöjda när de använder lokalen nästa gång. Då får vi låna lokalen igen och alla blir nöjda och glada  

Efter frukost och efter jag sett på gårdagens avsnitt av Homeland...gick jag ner till stallet. Då hade det faktiskt slutat regna!! Så ibland har man tur  

Tanken idag var att rida den längre rundan för att kunna trava mer och så att T blev lite mer stimulerad och lugnare.

Jag började som vanligt att trava vid växthusbacken och T kändes lugnare motför igår. När vi var framme vid bordet....där vi brukar skritta nerför backen nedanför kyrkan..kom traktorn med snöslungan för att köra bort snön på den vägen. Jag och T ställde oss vid bordet för att vänta tills snöslungan kom tillbaka. Det tog ca 5 min. Det lät mer på vägen tillbaka men T stog kvar även om han blev lite spänd...men jag är grymt imponerade av honom!! Vi stog kanske 20 meter från vägen där snöslungan körde förbi  Istället blev det en "rodeo-attack" när vi skulle skritta nerför backen  Där gick det ju inte att gå...tyckte T...där snöslungan nyss varit  Ibland funderar man ju på VAD de tänker på eller HUR de tänker de små liven  Han var som vanligt inte svårövertalad utan vi fortsatte att trava och han kändes reglerbar som vanligt  Vände och travade tillbaka en aning spänd men ändå ok.

Skrittade uppför backen mot bordet och sedan trav till nästa backe...där vi skrittade nerför. Vid sista traven blev det ett till "rodeo-anfall" vid det fallna trädet. Men sedan kändes han trevlig igen  

Han är ju pigg och det är så klart därför han får sina "rodeo-anfall" men han går att reglera och så länge han lyssnar på mig är jag väldigt glad ändå  Idag gick det ännu fortare att få honom att lyssna på rösten vid halterna när vi skrittade av...hemåt!! Han är helt otrolig på att lyssna och snappa upp min häst  


 

Väl hemma blev det mat, magneter och gröngröt för "Herr´n" och en liten halvmörk bild från mobilen innan jag tog av utrustningen  

Jag passade på att mocka direkt för att få vara lite mer ifred från T. Är lite svårare att mocka när han "ska stå i vägen" för mig och mysa hela tiden  Är ju också trevligt men jag vill gärna mocka först!! Hi hi! Fyllde på 1 hösäck i lilla höhäcken inne i vindskyddet. Vill inte gärna fylla på med nytt hö när det regnar. Då får det vänta tills dagen därpå istället. Gick och fyllde på 5 hösäckar så det finns till påfyllningen imorgon  

Sedan har jag även sanerat snö från Termobaren, stora höhäcken och utbyggnaden till vinterhagen. Fryser det på i och med regnet blir det INTE roligt att få bort imorgon  Så ibland måste man tänka till vad som är bäst att göra för den dagen...det brukar funka bra för mig  

Jag passade också på att ladda mina 4 st nya musfällor idag!! 3 st inne i skrubben och 1 utanför!! Blir intressant att se om det blivit någon fångst imorgon  

Blev rätt så mycket gjort i stallet idag och ännu mer blir det gjort imorgon!!

Sedan hem för att äta middag och sedan bara svida om kläder till nattmötet och iväg!!

Har nästan nyss kommit hem igen från det 3:e mötet på 2 dagar den här veckan. Alla nöjdvändiga och bra möten men det känns lite mycket med så många möten på så kort tid  Resten av veckan är "mötes-fri"   Hi hi!! Bara en massa annat trevligt inplanerat istället  

Snart är det dags för bädden och imorgon är det en ny dag med nya möjligheter!! Det gillas skarpt  

Ha en fortsatt jättebra sen tisdagkväll och chilla lugnt gott folk!!
Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards