anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 december 2013

Skitväder och supertrevlig häst att rida idag:D

Av anaby - 12 december 2013 17:29

Vilket skitväder det har varit idag  Man blir ärligt talat både lite ledsen och trött när man tittar ut och all snö nu är borta !!!! SKIT, SKIT och åter SKIT   JAG VILL HA SNÖ!!!

Det regnade på fm men det gjorde inte så mycket då jag ändå inte brukar gå ner till stallet för att rida förrän efter lunch. Vid den tiden var det uppehåll...som tur var  

På med grejerna och iväg på ridtur!!!

T kändes väldigt lugn och fin redan från början  Och när vi började trava kändes han supertrevlig och hade stort steg och schwung på en gång  Det märks att underlaget är lite mjukare och bättre idag  Jag kan inte klaga på någonting idag....han skötte sig superbra HELA ridturen!! Lugn och avslappnad. Han var t.o.m avslappnad när vi travade nedanför kyrkan??? Och sista traven på hemvägen var fantastisk  WOW-känslan infann sig och även det breda leendet i hela ansiktet på mig  Det är såna här dagar man VET varför man håller på med hästar  

När vi skulle skritta av var han lugn redan från början och lyssnade på rösten på en gång....härlig känsla att bara kunna använda rösten och stanna honom. Jag har varit lite hård med honom och vill att han ska stå still tills jag säger till...mycket träning på det både måndag och tisdag. Och idag fick jag "kvitto" på att det "gått fram". Han står nu stilla tills jag lägger om med skänkeln lite, lite grand  Det verkar även som om det jag har tränat på under måndag och tisdag när vi red har gett resultat till idag  

När vi kom hem till stallet och vindskyddet igen blev det mat, magneter och gröngröt för T och jag trampade ner höet på en gång. Sedan blev det mockning och att fylla på vatten i Termobaren. När allt kring T var klart satte jag igång och packa hösäckar. Det blev 5 hösäckar packade idag. Sedan var det dags att kolla musfällorna!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och jag hade fått fångst även idag??? HELT OTROLIGT!!! 2 st till idag!!! Då ligger även "liken" från de andra mössen i sopkorgen från igår  Igen av mössen som fastnat i fällorna idag hade hunnit äta så betet låg kvar. Men det verkar ändå som om färska dadlar är mumma för möss!!! Bara att ladda upp igen och se vad som händer imorgon!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fick ett tips av M i stallet om en snösläde som fanns till salu på rea på Jula!! En skotersläde men i plast. Och lite rejälare plast som inte går sönder i första taget. Gick in och tittade på deras hemsida och tyckte att det var lika bra att åka direkt och titta OM det fanns någon hemma. Reagrejar har ju tyvärr en tendens att ta slut om man väntar 1 dag eller 2  Det fanns 5 st kvar så jag fick med mig 1 snösläde hem  Mer info i separat inlägg!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hann nästan bara med att komma hem så var L-O hemma. Jag åt middag medans han gick en prommis med hundarna. Nu ska jag gå över till mamma en sväng och sedan får vi se vad som händer här ikväll. Känns skönt att INTE ha något möte eller liknande! Det är alltid trevligt med möten men i lagomt antal  Hi hi!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards