anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

Vilodag för T, OSB-skiva och bak ikväll :)

Av anaby - 21 december 2013 14:55

Det blev sovmorgon imorse! Otroligt skönt då det blev lite sent igår...hade en kompis på besök och sedan kom det några kompisar till Fredrik och hälsade på  

Efter frukost skjusade vi kompisen till stan då han ska ta tåget hem till sig. Sedan fortsatte vi till Willys för att handla mat och vidare till Byggmax för att köpa en OSB-skiva. Tanken är att jag ska använda OSB-skivan som "stopp" till dyngstacken. Vi ska förankra den i järnstaketet bredvid dygnstacken och sedan går det då att packa skiten mot skivan och på så sätt blir dyngstacken HÖGRE istället för så otroligt lång 



Jag tycker OSB-skivor är helt suveränt bra!! De är väldigt prisvärda och hållbara. Kostar endast 113 kr per st  Jag har samma skivor inne i vindskyddet som väggar. de har hållit väldigt bra i flera år nu  

Vi får se när vi gör iordning OSB-skivan...men det måste göras INNAN snön kommer så någon gång under nästa vecka är ju önskvärt så att säga. Det blir nog bra det där  

Sedan tog jag en prommis ner till stallet för att göra klart T för dagen. Han har forfarande hö kvar i stora höhäcken så det blir inte påfyllning förrän imorgon. Men då har han hö så det räcker över julafton  Tänkte fylla på med nytt vatten i Termobaren imorgon också....då kan jag bara "toppfylla" på tisdag...och allt går fortare för efter jag har ridit på morgonen efter nattjobbet  

T tyckte att jag var jättetråkig idag....då det inte blev någon ridtur  Det är ju svårt för honom att springa och röra på sig i hagen själv pga ishalkan....så jag förstår att han tycker att det är tråkigt just nu  

Däremot så tog vi det obligatoriska myset innan jag gick hem  

Nu har jag landat hemma och ska dricka lite glögg och äta sockerkaka och pepperkakor tillsammans med min kära man innan middagen   Sedan tänkte jag passa på att baka det sista julbaket ikväll....har endast nougatrutor och 5-min kola kvar nu  Om man inte räknar pepparkaksdegen till kära mor  Men den går så fort att göra  

Nej, nu är det bäst att jag sätta igång så att jag får se på lite hästhoppning innan middagen!!!

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards