anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 november 2011

Av anaby - 1 november 2011 16:15

Jag tog en prommis ner till stallet för att rida kring 13.00-tiden Kändes "rätt ok" i kroppen då 

T är så himla rolig!!! Han ser mig oftast direkt jag bara rundar hörnet på vårt hus...innan jag går över vägen och in i sommarhagen Står han så att han har "full koll" och vänd mot mig...stelnar han till direkt och sedan är det frågan om sekunder innan första gnäggningen kommer  Ibland gnäggar han HELA vägen ner till stallet...och ibland blir det bara 1 när han ser mig och 1 när jag är framme  Han är allafall väldigt härlig!!! Jag känner sig ALLTID välkommen när jag kommer ner till stallet  

Gick direkt in för att hämta utrustningen och göra iordning honom för ridturen. Började med att borsta...och vad känner jag på muggbakbenet...en liten svullnad på utsidan  MEN SUCK!!! Ska tillägga att det är väldigt lite mugg på det benet just nu....och alla andra 3 ben är just nu väldigt fina både i benen och mugg/svullnad  ....Det är då en himla tur annars hade jag brytit ihop totalt kan jag säga  Jag konstaterade rätt snabbt att han INTE ömmade!!!!! Gjorde iordning honom för ridturen och satt upp. Kändes ingenting konstigt i skritt  Provade trava?? Nej, ingenting konstigt där heller  Red till kyrkan tur & retur på en pigg häst som lyssande bra 

Idag gjorde jag halt flera ggr där det INTE funkade igår när han blev stressad av mopeden. Inga problem!!! Han var hur lugn som helst  Kändes bra för då var gårdagens stegringar & kast... förmodligen en "engångsföreteelse" 

När vi kom hem igen var svullnaden INTE värre men inte bättre heller. Bestämde mig för att lägga ett jodopaxomslag så jag tog bilen hem för att göra iordning till omslaget hemmavid. Inga som helst problem sedan att lägga det på bakbenet...han stog som ett ljus tills jag var klar Jag tar av jodopaxomslaget innan jag åker iväg till jobbet. Och lägger sedan ett nytt när jag kommer hem från jobbet imorgon bitti. Då har jag lite koll på läget hela dagen imorgon. Förhoppningsvis syns det skillnad under dagen imorgon  Vi får se!!!

När T var klar fortsatte jag med mockning, höfix och påfyllning av vatten i Termobaren.

Har nu landat hemma och ska chilla lite tills L-O kommer från jobbet. Jag har ingen större matlust idag...så det blir nog någonting lätt till middag 

Ska sedan ta mig en dusch och försöka "ta igen" mig lite innan det blir dags att åkt ner till T och sedan vidare till jobbet. Känns helt ok att jobba!! Ska bli skönt att träffa mina härliga Brukare igen efter långledigheten 

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

          

Av anaby - 1 november 2011 13:01

Igår fick jag min mens!! Kändes fantastiskt bra att INTE har haft några blödningar på 3 veckor nu  Ovanligt men väldigt, väldigt bra  Så hittills har medicinen jag börjat äta fungerat bra  Imorse vaknade jag av "blod-bad" och ont i magen vid 06.00-tiden  Det bästa med det är att förhoppningsvis blir det INTE blödningar i 14 dagar nu utan "endast" 7 dagar!!! Jag håller tummarna!!! Jag sov sammanlagt 10 timmar inatt...då jag lyckades somna om efter blodbadet   vilket känns riktigt bra då jag nu ska jobba 2 nätter 

Jag har tagit det lugnt sedan jag vaknade...har "medicinerat" blodbadet så att det förhoppningsvis ska vara lite mindre när jag ska ner och rida T. Blir nog en lugnare tur idag...orken finns inte riktigt idag men en skrittur till kyrkan ska vi allafall göra  Det kommer vi att må bra av bägge 2       

Jag har pratat i telefonen en del i telefonen idag. 2 samtal med trevlig människor  ...även om det var lite tråkiga nyheter också  

Nej, nu ska jag ta mig en prommis ner till stallet och rida!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdag!!

Mvh anaby  

Av anaby - 1 november 2011 11:00

Ja, gott folk då är jag inne på sista dagen!!!

Tja, vart ska jag börja. Jag har ridit och haft egen häst i 36 år. Jag har tävlat på nationell nivå med 4 st hästar med segrar upp till Msv B, 130 cm med 3 av dessa 4 hästar...den 4:e tävlade jag "bara" upp till 125 cm. Jag har ridit Elitserien med 2 av dessa 4 hästar. 1 gång som junior 1985 och sedan 1991 som senior på olika hästar. Med de andra 2 hästarna har jag tävlat  Div 1 och 2. Så alla 4 har gått laghoppningar  Jag har kvalat till Junior-SM i banhoppning 1985, tävlat i Folksam Juniorryttare i Södertälje 1985  mm mm.

Jag är otroligt glad och tacksam över "min resa" med ALLA mina tävlingshästar  och andra hästar jag har ägt under årens lopp!!! Det är nämligen pga av alla mina tidigare 7 hästar och erfarenheterna med dem individuellt som jag kunde "få ordning" på T  Min underbara häst som jag äger i dagsläget!!!

 

Jag har redan tävlat väldigt mycket på -80 och 90-talet med stora framgångar tack vare min tränare Robert  Sedan även med Zimé fram till 2001. Så mina ambitioner att tävla är INTE stora i dagsläget. Jag är väldigt glad om jag har möjlighet att åka in till ridhuset och "bara" rida....eller att hoppträna någon gång i månaden. Vilket jag i nuläget än INTE orkar med pga av min kropp och problematiken jag har haft sedan januari. Men jag har en förhoppning om att kunna "komma igång" igen med det under nästa år istället när kroppen har hunnit återhämta sig och energin har kommit tillbaka Funkar inte kroppen funkar ingenting...tyvärr  


Mitt mål med min ridning i dagsläget är att HA ROLIGT MED MIN HÄST i första hand!! Att verkligen känna glädjen att rida efter så gott som varje ridtur   Och att under resans gång kunna fortsätta och utbilda oss på en bra och vettig  nivå för oss båda 2  

 

Att känna lyckan och att det är magiskt när man är ute och rider betyder mycket för mig!! Då menar jag INTE att ridturen har varit PERFEKT utan att jag har ridit på en lugn, harmonisk & trygg häst som lyssnar på mig och vill samma sak som mig  DET ÄR UNDERBART!!! Man ska ha det bra på äldre dagar  tycker jag!! 


Tack och bock för besöket och ha en fortsatt jättebra dag!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards