anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 december 2012

Av anaby - 15 december 2012 18:33

Det verkar har varit ett problem på hela Bloggplatsen att man inte har kunnat ladda in filmer på bloggen. Nu idag när jag vaknade på em fanns ett meddelande på Bloggplatsen att det funkade  Skönt att det är löst!!

Ibland tycker jag att det är svårt att veta om det är jag som är klantig eller om det faktiskt är ett större fel  

Mvh anaby  


Av anaby - 15 december 2012 16:42

Väderleksrapporten hade lovat snö sedan igår em....hela natten...kvällen och morgonen  Endast lite snö hade kommit när jag åkte hem från jobbet imorse  När jag vaknade på em hade det kommit lite till men inte mycket!!!

Gick ner till stallet ganska omgående när jag vaknade....det var mörkt och känns skönt att göra bort T innan middagen. Man blir så trött när man har ätit  

T fick sin mat medans jag satte igång och skotta bort lite snö till höhäcken och runt höhäcken. Sedan ett spår från höhäcken till utbyggnaden. Sakta men säkert börjar det ser ut som jag vill ha det i hagen  T har också varit väldigt duktig och bajsat bredvid dyngstacken  Bara att ta snöskyffeln och skotta undan lite längre upp på högen  

Mockade och tog idag bort ganska mycket blött kiss. Ska lägga in spån imorgon och då kommer jag att sanera mer på hans "kisställe". Just nu ser det väldigt bra ut och kanske det inte behöver tas bort så mycket mer. Blev torrt och bra efter saneringen idag Jag tar bort kiss varje dag men inte allt. Så 1 dag i veckan blir det "riktig" sanering och mer djupgående som tas bort. Han har 2 ställen där han kissar varav det ena är "värst" och blir blötast. Är glad att bädden är så pass torr och fin som den faktiskt är trots avsaknad av halmen som jag egentligen ville ha. Det har tyvärr INTE gått att få tag på halm här uppe i år pga allt regn  Jag hoppas verkligen på bättre höstväder nästa år!!!!  Pappa hade skottat bort snön på gårdsplanen igårkväll så idag gick det fina fisken att hämta vatten i skottkärran  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När jag gick hem ringde jag L-O för att höra hur det gick med Snöplogen till 4-hjulingen?? Inte klar men han skulle komma hem på bara en stund. Jag behöver äta inom rimlig tid (16.00-17.00-tiden) när jag inte har äitit på 12 timmar. Orken blir minimal om jag ska vänta till 19.00 med att äta middag och ska iväg till jobbet och jobba igen....  

Förhoppningsvis är Snöplogen klar tills imorgon så att vi kan provköra den på åkern!!! DET ÄR INGEN DÅLIG JULKLAPP JAG HAR FÅTT AV MIN MAN IÅR!!! EN SNÖPLOG SOM GÖR ATT SPÅRET PÅ ÅKERN KAN HÅLLAS RENT FRÅN SNÖ OCH ATT JAG KAN RIDA DÄR HELA VINTERN  ME LIKE VERY MUCH  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har jag ringt och beställt pizzorna och ska packa matsäcken till jobbet!!

Bäst att svida om och vara redo när maten kommer!!
Önskar er alla en jättebra och trevlig lördagkväll!! Glöm inte bort sista avsnittet av "Så mycket bättre"!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards