anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 24 december 2012

Av anaby - 24 december 2012 09:15

Jag hade en riktigt bra natt på jobbet!! Åkte hem för att byta om och sedan raka spåret ner till stallet för att rida en sväng med T  Man brukar ju säga...sådan matte sådan häst....det stämmer väldigt bra in på mig och T  När jag dök upp i stallet vid 07.30-tiden låg han och sov  Han såg mycket förvånad ut att se mig så tidigt på morgonen!! Hi hi!!

Då det var -19 grader kallt blev det inte att borsta ut svansen idag....den förblev spåning...ville inte förfrysa fingrarna INNAN vi ens kommit ut på vår ridtur  På med grejerna och upp i sadeln!!! Det kändes grymt tungt innan jag satt i sadeln men sedan vände det fort  Adrenalinet "kickade in" vid första travsträckan och sedan var jag på G!!!

T skötte sig HUR BRA SOM HELST idag  Jag har en underbar häst helt enkelt!!!

Det var halvskumt ute och han tyckte att det var lite läskigt men travade gjorde han och lite skeptisk på vissa ställen men i det stora hela...väldigt snäll och trevlig!!!

Vid första travsträckan var han som sagt lite skeptisk men när jag vände och travade tillbaka var han helt lugn...kändes väldigt bra. Sedan lite skritt innan vi travade förbi stallet och tränade på skänkelvikningar. Hittills INGEN annan på vägen  Man kan nog säga...endast Anna & Tabasco är vaken!!!

Skrittade från grannen i det röda huset till växthusbacken och sedan trav och i mitten på den travsträckan mötte jag de första människorna. Skrittade förbi dem och sedan trav till bordet. Vände och skrittade tillbaka. Det var på en här travsträckan som T tjafsade VÄLDIGT mycket senast....återstog att se HUR han var idag??
Började lite tjafsig men lyssnade bra när jag tog ihop honom.....och sedan när han förstog vad han skulle göra var han jättetrevlig  WOW-känslan och leendet infann sig på mig  Och adrenalinet på topp..så klart  


 

En halvmörk bild från mobilen...självklart strejkade kameran idag också  Måste komma ihåg att byta batterier!!



 

Och en film från mobilen!! Med filmen säger jag:


ÖNSKAR ER ALLA EN MYCKET GOD JUL!!

 

OCH SKÖT OM ER IDAG!!!


Jag och T skrittade hemåt och nu började jag faktiskt frysa om fötterna  Tur att vi nästan var hemma!!!

T fick på sig täcke på en gång....mockade....trampade ner hö och fyllde på vatten. Fick dock lite bakläxa då jag hade glömt ta med mig varmvatten ner  Bara att ta bilen och åka upp och hämta i 10-liters dunken!!!

Sedan kunde jag slappna av och nu har jag landat i soffan här hemma och försöker "tagga ner" så att jag ska kunna sova några timmar innan det är dags att hoppa in i duschen!!

Jag lär nog sova som en klubba säl idag  Har beställt väckning vid 14.00-tiden

Nej, nu är det dags att hoppa i säng!!

Hoppas att ni får en jättebra dag, em och kväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards