anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 25 december 2012

Av anaby - 25 december 2012 19:11

Jag var grymt trött igår...vilket var väntat. Men det var ändå otroligt skönt att vara ledig från jobbet  Eftersom vi har en liten kille på nästa 3 år som firar jul med oss började vi äta middag redan 16.00 Skönt för mig då jag inte hade ätit på nästan 12 timmar  Sedan var julafton över vid 19.30 Då var jag väldigt trött kan jag säga!!

Vi gick hem och såg på en film och jag intog horisontalläge i soffan  Var ett tag så trött att jag var illamående under middagen...men efter några timmars chill i soffan kändes det betydligt bättre  Vi har haft en jättetrevlig julafton tillsammans med nära och kära    Har gett bort några julklappar och fått några tillbaka. Jag tycker inte att det känns så viktigt att få julklappar utan det viktigaste är att få träffas och umgås  

Vid 00.30 gick jag till bädden och såg att "Kill Bill vol. 1" visades på 7:an...såg den för några veckor sedan när jag jobbade...vissa filmer kan man se flera ggr under samma veckan när man jobbar...fast på olika kanaler  

Jag hann se förtexterna på "Kill Bill" och sedan var det så att säga "god natt" för mig  Vaknade drygt 10 timmar senare!!! Kan bara säga att jag mådde betydligt bättre och var piggare imorse motför igår  

Tog det ändå rätt lugnt på fm och såg bla på "John Carter" som jag spelade in när jag jobbade i början på veckan.

Sedan klädde jag på mig och gick ner för att rida. Insåg att det var ganska mörkt (14.30-tiden) när jag gick ner...typiskt....första planen var att rida på åkern. Men när jag var på väg dit såg jag att det inte var så mycket folk på vägen...hmmmm!! Provade att rida mot älvutsikten....mötte några joggare...lite läskigt när de springer förbi i bredd tycker T....konstigt att man INTE kan flytta sig åt sidan på en smal väg?? Vände och travade tillbaka på en lite stökig häst....lite skritt och fortsatte sedan förbi stallet. Ingen människa i sikte!! HÄRLIGT!!!

Travade till grannen i det röda huset och skrittade sedan till Växthusbacken. Mera trav!! Mötte en av hästarna i stallet och skrittade förbi dem och sedan trav mot kyrkan och till bordet. Inga problem!! Vände och skrittade hemåt.

Just som vi hade gjort en framdelsvändning och vänt hemåt kom en joggare med pannlampa. T blev osäker och stannade. Bättre att han står stilla och väntar!!! Inga problem!! Han stog och spanade och väntade tills joggaren sprungit förbi  Hästgodis och beröm  Mobilen ringde men jag kände att jag inte ville svara innan jag hade travat det sista på vägen hem. Tur att man ser VEM som ringer så det går att ringa upp lite senare  

Lite stökig häst på hemvägen men sansade sig och gick trevligt på slutet. Uppdrag slutfört!!!

Tror att T var lite stökig pga att det var ganska mörkt när vi var ute och red. Jag rider i vanliga fall på dagen när det är ljust. Kände samma sak igår fast inte lika mycket då vi inte träffade på lika många människor efter vägen då. Upplever ändå att T skötte sig riktigt bra!! Man får helt enkelt ha rimliga krav när det blir förändringar som hästen

inte är van vid  Passade på att ringa upp den som ringt och känner att T blir lite osäker...ser pannlampan och förstår att det är joggaren som kommer bakom oss. Stannar T så att han kan stå stilla och titta när joggaren passerar...inga problem alls. Står lugnt stilla och väntar tills han/hon passerat  DUKTIG HÄST!!!


 


Röd huva köpt på Hööks på Rea  


   


Måste säga att jag är väldigt nöjd med dessa röda benskydd från Hööks!!!



Röda framskydd också från Hööks...både fram och bakskydd köpt på Rea  


   

Rött schabrak också köpt på Hööks...på Rea  Har jag sagt att jag GILLAR Hööks REOR SKARPT  



Idag var han lite svettig så jag tog på täcket på en gång så att han inte skulle bli stel. Mat direkt efter ridturen och jag passade på att trampa ner hö....och mocka vindskyddet och hagen. Bädden inne i vindskyddet börjar bli riktigt bra nu  Blir påfyllning igen på söndag  

Då det har snöat en del i några dagar nu....var det dags att sanera elbanden. Det var sån här "fluffsnö" som är luftig och lätt men det ligger MYCKET på elbanden istället...men det är lätt att ta bort som tur är  Såg i snön i spåren att T hade varit ganska mycket nere i utbyggnaden senaste dagarna!! De känns riktigt bra  

Avslutade med att hämta nytt vatten och byta i Termobaren. Dock är det kring -10 grader och då behövs lite varmvatten också för att det inte ska frysa på ytan. Det blir tyvärr så när man fyller på med kallvatten...Termobaren hinner INTE värma upp allt på så kort tid när det är -10 och kallare. Men, men det är nog det enda som är negativt med den....så det känns helt överenskomligt för min del  


 


Gick hem och satte i motorvärmaren på bilen för att kunna åka ner med varmvatten efter middagen.

Först middag och sedan en tur ner med varmvatten till T  Blir att åka ner med mer varmvatten imorgon efter jobbet...det ska bli -22 grader inatt....känns bra att veta att T kan få i sig vatten under hela dagen  

Har sedan packat matsäcken till jobbet och allt annat som ska med. Så nu är jag redo att åka iväg när det är dags!!

Jag hinner se lite på "Återföreningen av Så mycket bättre"...har programmerat för att spela in så att jag kan titta på det imorgon istället. Man vill ju gärna se det sista avsnittet när man har sett alla andra avsnitt  

Imorgon blir det vilodag för både mig och T. Vi ska iväg och titta på lite Rea...jag och min kära man....då känns det rätt ok att T får vila...jag kommer ju ändå att vara rätt så trött   

Nej, nu ska jag fixa det sista innan jobbet!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll och juldag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards