anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av anaby - 5 oktober 2013 18:41

Nu har jag gjort ett första försök med att sätta upp väggdekoren från Rusta som jag köpte i torsdags. Så är blev det på första försöket  Ska kolla läget under veckan och ev. ändra om lite. Det är nämligen väldigt lätt att flytta på den igen...tacksamt när man inte är någon fena på att organisera sånt här  


 

Mvh anaby  

Av anaby - 5 oktober 2013 17:22

Natten på jobbet var bra och det kändes skönt att åka hem och kontatera att jag "bara" har 1 natt kvar att jobba innan jag går på långledighet  Underbara Brukare och bra jobbarkompisar så känns det inte jobbigt alls att gå till jobbet trots 5 nätter den här veckan  

Imorse tog jag med mig kraftfodret och åkte ner till stallet. T stog dock uppe vid huset och väntade på att bilen skulle komma hem. Jag hann bara ut ur bilen när jag hörde honom gnägga  Ville dock ge både kraftfoder och hö samtidigt idag och då åkte jag ner till stallet. Han hade inte hunnit med att galoppera ner när jag kom fram till vindskyddet men när jag ropade på honom kom han i full fart och sladdade utanför vindskyddet  TOKIGA HÄST!!! Gav både kraftfoder och hö direkt idag istället för att åka ner 1 gång till på em. Sedan kunde jag INTE åka hem utan att mocka  Jag är ju hopplös....när jag ser att T har kissat eller bajsat MÅSTE jag mocka  Måste vara något typ av "tics" för jag har alltid varit så i alla tider...får jobba väldigt mycket med mig själv om jag ska en snabbvisit till stallet för att fixa med något och det ligger en bajhög i vindskyddet  Det var inte mycket att mocka idag utan gick på någon minut att ordna medans T åt sitt kraftfoder. Så nu är det fint i vindskyddet igen och jag kan andas ut igen!! Hi hi!! Konstiga kvinna  T verkade nöjd och glad när jag åkte iväg  


 

Inspektion av skottkärran efter gödseltömning  



Hmm!!! Är du säker på att du gett mig allt kraftfoder matte??


   

Vad var det?? Det blåser i knutarna minsann!!!


 

Jag får nog gå och kolla läget så att jag vet vad som händer här!!


Vaknade sedan kl.10.00 av att den trådlösa telefonen ringde  Den låg nämligen utanför sovrummet på bänken...helt och hållet mitt eget fel att den låg där. Men jag steg upp och flyttade den och passade på att göra ett toalettbesök också. Sedan sov jag vidare till  14.30  Skönt att det gick att somna om igen!! Tyvärr är det inte alltid det går men nu hade jag jobbat min 4:e natt så kroppen är en aning slut med så att säga. Tur i oturen!!

När hade vaknat gjorde jag ett besök ut till mamma och pappa om har "Självplock av potatis" i helgen!! Passade på att köpa löksill på hink av en kompis till pappa...den är supergod  Jag brukar köpa varje höst av honom.

Innan jag gick in plockade jag gräs till kaninen och givetvis stog T "giv akt" på andra sidan vägen och gnäggade på mig...han trodde att han också skulle få gräs  Tyckte att det var lika bra att gå och plocka lite gräs till honom också. Och innan jag hann gå dit tog han "giv akt" vid ingången och väntade på mig  Bortskämd häst?? Tja, så där...Hi hi!! Den senaste veckan har jag plockat lite gräs till honom efter ridturen så det är klart att han trodde att han skulle få även idag. Han blev nöjd och då är jag också nöjd  

Middagen är avklarade och matsäcken till jobbet packad!! Nu ska jag börja se på Säsong 3 av True blood tills det är dags att åka till jobbet  

 Ibland eller väldigt ofta önskar jag att jag hade "en piggare" kropp utan värk och annat elände Men nu får man göra det bästa av en tråkig situation istället!!! Jag jobbar vidare på att stärka upp mig och min kropp!! Förhoppningsvis kan jag sätta igång och jogga igen under nästa vecka  Hade varit väldigt skönt att få komma igång egen efter den här ihärdiga förkylningen!!

Nej, nu har jag svamlat klart för idag!!

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards