anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av anaby - 21 oktober 2013 15:48

Hade en bra natt på jobbet och åkte sedan bara hem för att hämta kraftfoder och sedan ner till jobbet för att ge T mat, hö och fylla på med vatten. Han såg nöjd och glad ut och jag åkte hem för att sova  

Vaknade på em och gick ut för att fylla på hö här uppe i paddocken och byta ut vattnet i den mindre vattenbaljan som INTE är någon Termobar. Fyllde inte på med vattenslangen utan har gått med hinkar istället. Huvudsaken att T har lite vatten...den största vattenmängden finns nere i vindskyddet där Termobaren står  

Tog sedan med mig skottkärran för att mocka "spåret" ner till stallet och den delen som ska fungerar som utbyggnad av vinterhagen i vinter. Det blev 4 skottkärror med bajs idag  Skönt att ha det gjort redan idag när jag jobbar så mycket i veckan och hela helgen!! Det gick rätt bra att mocka....fruset bajs är lättare att ta bort..speciellt när det ligger i gräset  Lite bökigare när det frusit fast i marken  Men överlag gick det riktigt bra!!

Det ska visst blir några + grader imorgon!! Blir fina fisken då jag tänkte rida på vägen och rida ut imorgon  

Nu ska jag se på Bron från igår och WC-hoppningen....så länge jag kan se innan det är dags för middag!!

Nu är det "bara" 4 nätter kvar att jobba innan jag går på långledighet  Nedräkningen har börjat!!

Ha en fortsatt jättebra måndag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards