anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av anaby - 16 oktober 2013 22:15

Det här inlägget är enbart till mig själv för att ha lite koll på HUR länge den här höbalen räcker.

Höbal öppnad: 26/9

26/9 - 75% - 1 säck

27/9 - 75% - 1 säck

28/9 - 75% - 1 säck

29/9 - 75% - 1 säck

30/9 - 75% - 1 säck

1/10 - 75% - 1 säck

2/10 - 75% - 1 säck

3/10 - 75% - 1 säck / 1 spånsäck in

4/10 - 75% - 1 säck

5/10 - 75% - 1 säck

6/10 - 75% - 1 säck

7/10 - 75% - 1 säck

8/10 - 75% vindskydd + 25% paddock - 1 säck

9/10 - 75% + 25% - 1 säck

10/10 - 75% + 25% - 1 säck

11/10 - 75% + 25% - 1 säck

12/10 - 75% + 25% - 1 säck

13/10 - 75% + 25% - 1 säck

14/10 - 75% + 25% - 1 säck

15/10 - 75% + 25% - 1 säck

16/10  75% + 25% - 1 säck

17/10 - 75% + 25% -

18/10 - 75% + 25% -

19/10 - 75% + 25% -

20/10 - 75% + 25% -

Av anaby - 16 oktober 2013 20:10

Imorse åkte jag direkt hem för att sova några timmar....eller 3 timmar som jag brukar. När klockan ringde steg jag upp direkt och klädde på mig och gick ut för att rida på T. Idag var planen att rida ut till kyrkan  

Det var riktigt fint väder ute ca 5 grader och sol  Hösten har verkligen varit riktigt bra i år!!!

På med utrustningen och upp på hästryggen!! Kan säga att jag har MYCKET träningsvärk efter broddningen och sedan jag bar in hindermaterial igår  Blir värktabletter hela dagen idag och mest troligt imorgon också...men sedan hoppas jag att jag ska vara på bättringsvägen  Eländiga kropp  

Jag var glad att jag tog mig upp på hästryggen idag!!

T kändes jättefin trots några dagars vila. Han gick verkligen superbra och lyssnade bra tills han fick syn på en båt ute på älven  Då var "det klippt" så att säga  Jag klättrade uppför klätterbacken 6 ggr idag.


 


För att få honom att lugna ner sig. Han kändes jättefin i trav upp men var stökig som bara den i skritt ner och kunde INTE koncentera sig på det jag ville utan skulle bara titta på båten på älven  Det gick allafall att trava hemåt sedan även om han var rejält spänd!! Skrittade en kort bit och sedan blev det mer trav. Han lugnade ner sig allt eftersom och när vi saktade av vid grannen i det röda huset kändes han så där underbart jättefin igen  Imorgon kommer han att vara både trevlig och fin att rida hela tiden  

Skrittade hemåt och insåg att T INTE hade snubblat en enda gång trots att jag tog på broddarna igår!! Det kändes jättebra  

T fick kraftfoder, hö och magnetbehandling....


   

Och jag tog bilen ner till stallet för att fylla på hö och mocka. När jag kom hem gick jag till pappa för att låna en säckkärra och tog med mig "blomlådan" till Termobaren för att måla den. Tur att det finns hjälpmedel säger jag bara...den är rätt så tung att bära   

 

Det behövdes en målning efter en hel vinter ute och sedan har T gnagat på den en del också 


 

Så här fin blev den när den var klar  Ska bara måla de små plankorna som ligger i 1 gång till. Sedan är den klar att användas  


 

Och kommer att se ut så här när den är fastskruvad och färdig att användas!! Alla elkablar är UNDER blomlådan och under de omålade plankorna...så T kommer INTE åt någon elkabel. Det känns både viktigt och bra att få undan elkablarna ordentligt  Har man "en klåfingrig häst med stålmule" får man jobba lite extra med att gömma undan sånt som är farligt....
  

 

Både blomlådan och Termobaren är här nygjord och nymålad 2011 och fastskruvad i vindskyddet  

Sedan hem för att vila en liten stund innan jag åkte vidare till min elev och hopplektion idag. Nr 14 i ordningen   Vi red en förenklad övning av "Huset". Vanligtvis är det 2 hinder på nedre delen men vi hade bara 1 hinder är med. Började med att travhoppa och sedan fick de hoppa alla hinder innan jag satte ihop det till en övning. Avslutade med att hoppa banan. Det gick JÄTTEBRA!! Känns fantastiskt bra att det har hänt så pass mycket på endast 3 hopplektioner  

Åkte hem och tog en dusch innan jag fixade med middagen. Kändes jättebra kan jag säga  

Sedan har jag och L-O varit och handlat mat på Willys. När vi kom hem har jag börjat förberedelserna inför fredagkväll och vinkväll med tjejerna  Säger inte VAD jag håller på att göra men kan avslöja att ugnen är igång  Fortsätter med resten imorgon. Tror att det här blir fina fisken  

Nu ska jag titta på det jag missade från "Bonde söker fru"!!! Har nämligen spelat in kvällens avsnitt då jag missat större delen av det  Tur att jag inte är så brydd och MÅSTE se avsnittet just när det går på TV!!

Nej, nu ska jag inta planläge och chilla en stund tills kvällen "förberedelse" är klar  

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards