anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av anaby - 19 oktober 2013 17:59

Jag började med sovmorgon...sov 11 timmar inatt  Känns dock välbehövligt och jag känner mig piggare idag än jag har gjort tidigare under veckan. Har i och för sig jobbat 3 nätter (söndag, måndag och tisdag) och haft 1 möte på jobbet (torsdag) så det kanske inte är så konstigt att jag har känt mig lite sliten     


Jag tog bilen ner till stallet för att hämta hem lite hö och göra iordning hö nere i stallet. Rev ur resten av höbalen...uppskattningsvis halva...och packade 2 höbalar som jag ställde i bilen. Packade sedan 7 höbalar till som ska räcka under nästa veckan när jag jobbar 5 nätter. Känns skönt att ha gjort bort och packat nästan allt hö redan nu  Då behöver jag inte tänka på det under börja på nästa vecka. Ska bara packa några till hösäckar...2-3 st.... under onsdagen så att det räcker veckan ut...jag är ju ändå ledig den dagen  Mockade och fyllde på med 1 hösäck inne i vindskyddet.

Hem och plockade ut hösäckarna ur bilen och fyllde på med lite hö uppe i paddocken. Så att T har hö på 2 ställen. Och vatten på 2 ställen. Det har hittills funkat bra att bara ta bort isen från vattentunnan här uppe. Får se hur kallt det blir under nästa vecka...det lär ju visa sig om inte annat  

Så nu ska jag chilla lite och se på någon serie jag har spelat in från TV under veckan...så länge  

Kvällen lär bestå i att fixa med älgköttet...så nu vet ni vad vi ska göra  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 19 oktober 2013 13:19

Idag hade jag bestämt mig för att göra sätta ut och göra iordning Termobaren. Och så blev det!! Eftersom det nu är -grader på nätterna och fm så blir det svårt att fylla på vatten med vattenslangen....

 

På G och nu funderar man varje gång OM man ska få ihop det som det var innan    Skruvdragaren är min vän i nöd så att säga!!! 


 

Fastskruvad och på plats igen  


       

Jag har dragit elkablen UNDERIFRÅN och sedan satt fast den med kabelklammer efter blomlådan. Man ser lite av ett klammer under de 2 snedkapade plankorna som jag har skruvat fast ovanpå för att T INTE ska kunna komma åt elkabeln där. Sedan ligger elkabeln under hörnet på vindskyddet. Så ingenting av elkabeln är varken synlig eller åtkomlig för T. Det känns otroligt viktigt för mig att han INTE kan komma åt den!! Han är nämligen väldigt klåfingrig och har vad jag kallar "stålmule"...han kommer åt det mesta och man inte är noga med att "stänga in" saker och ting!!


När Termobaren var på plats var det bara att göra resten  Fylla på hö och mocka vindskyddet. Plocka in vattenslangen...vilket inte var det lättaste  Den halvan som har legat inne i porten gick bra att linda ihop men den delen som legat ute var STELFRYSEN och gick knappt att böja  Men efter lite lirkande kunde jag baxande kunde jag konstatera att den faktiskt låg inne i bilen  Tur att man är envis av sig!! Hi hi!!

Fick även med mig SJ-pallen från senast höbalen. L-O glömde att ta med den med traktorn men jag fick in den i skuffen på bilen så nu är den hemma igen och pappa blir glad  Fick med mig lite annat från skubben som skulle hem och snart blir det att börja åka ner med utrustning till stallet igen. Dock är det så fint väder än så jag kommer att fortsätta göra iordning T i paddocken så länge vädret tillåter dvs tills det blir regn och rusk ute. Ser ut som om det är ca 1 vecka bort. Men nu får man nog ta det lite dag för dag så att säga  Vanligtvis brukar jag ta ner all utrustning till stallet igen i början på oktober så nu är jag senare än vanligt. Känns riktigt bra att kunna vara "hemma" 6 månader och i stallet 6 månader  Är också tacksam för varje vecka T kan fortsätta gå i sommarhagen. Men som sagt....man får ta det dag för dag och vara nöjd så länge det går  Både sommaren och hösten har ju varit helt fantastiska!!



Ett av dagens favoritkort på mig och T  


 

Fick mig en puss av en av mina grabbar  Och ni behöver inte oroa er...alla kroppsdelar sitter kvar även om det inte ser ut som det här  Han var väldigt försiktig  


   

Han har lite klurig och finurlig blick ibland min kära häst      



När T var klar åkte jag hem och gjorde det sista här hemma och tog en dusch innan jag och L-O åkte iväg och åt middag ute  Sedan hem för att börja göra iordning allt inför vinkvällen.

Den blev jättebra och jag är verkligen jätteglad och tacksam över att känna så många otroligt trevliga kvinnor  Många skratt, samtalsämnen och olika sorters goda tilltugg med valfri dryck intogs Förrätt, ostar, kex, färska dadlar, Ernst fikonmarmelad, päron, stjärnfrukt, rökt rådjur, torkat älgkött mm. Kan nog på rak arm säga att favoriterna var....det rökta rådjuret och det torkade älgköttet  Hi hi!! Allt hemgjort så klart  

Kvällen var riktigt, riktigt bra och det var en väldigt bra början på helgen  

Sedan sov jag 11 timmar inatt!! SHIT POMMES FRITES  

Känner mig betydligt piggare idag än jag gjort tidigare i veckan!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Våra "problem" här hemma fortsätter vilket har gjort mig ganska låg och jag har varken inspiration eller ork till så mycket just nu   Jag gör det jag "måste" och inget annat   Har egentligen massor som behöver ordnas och fixas med ....speciellt här hemma....men det måste vänta tills jag orkar med allt sånt igen...man är inte annat än människa!!

Förhoppningsvis blir det ordning på allt efter den här veckan då vi ska ta och reda ut en hel del ikväll. Känner att jag inte orkar med mer snart utan vill "gå vidare" med en lösning eller något annat alternativ!! Vi får se hur det blir med den hela. På ett eller annat sätt så blir det ju ett slut så att säga....

Så pga ovanstående har jag inte riktigt haft ork att svara på kommentarerna jag har fått!!

Dock uppskattar jag väldigt mycket att ni skriver även om det inte verkar som det just nu  Ni är guld värda  

Förhoppningsvis mår jag bättre under nästa vecka!! Och kommer igång och kommenterar igen!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards