anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 7 november 2013

Av anaby - 7 november 2013 22:49

Jag har sovit som en sten inatt och vaknade väldigt utsövd idag  Dock funkade inte internet??? Ingen fara då jag har tittat på Supernatural istället. Är nu inne på 3:e säsongen och den är helt ok än så länge  

Torkade golven här hemma innan jag tog en prommis ner till stallet för att rida T. Idag var vi ORANGEA!!!! Hi hi!! Det var dags att tvätta det gula och då blir det orange i några dagar. Det funkar också!!!

Idag var det lite hårt underlag då det var några -grader men ärligt talat har jag hellre lite hårt än mjukt och geggigt just nu!! Börjar bli lite less på "regnperioden" som förvisso hittills har varit kort men man blir ju så blöt och kall av allt regn  

Det blev en uteritt idag också. Och vi började som vanligt att trava vid växthusbacken och skrittade sedan nerför backen och fortsatte med trav nedanför kyrkan. Vände nedanför backen idag och började trava på en gång. T har varit lite spänd just där så därför var "planen" för dagen att se om jag kunde avleda honom lite med att vända innan backen och trava på en gång istället. Tycker att det funkade bra då han fick "annat att tänka på" och fick koncentrera sig på traven på en gång istället för att skritta och spänna sig för båtarna i vattnet  Det gäller att vara lite klurig ibland!! Hi hi!! Vi saktade av till skritt och skrittade uppför backen och sedan blev det trav till nästa backe och sedan en lång travsträcka. Det gick bra att både korta och länga traven och rida lätt och sitta ner  Vi fortsatte att trava förbi grannen i det röda huset och då kändes T så där otroligt fin och trevlig att rida....tills det helt plötsligt blev tvärstopp??? Jag tror och upplevde att det var några fåglar som hade suttit i ett träd och flög därifrån som fick T att reagera. Kom igång lugnt i trav igen och tänk....han var INTE stressad utan fortsatte i samma fina stora och luftiga trav igen  BÄSTA HÄSTEN!!!

Travade en kortare sträcka som kändes jättefin och sedan blev det skritt och mycket beröm  

Skrittade av mot älvutsikten och både jag och T tyckte att det var lika lugnt och trevligt!! Mötte knappt någon idag på hela ridturen  Ibland har man tur!! Hi hi!!


 

Japp! Idag var vi orangea  



  En kort avskrittningsfilm  


När vi kom hem blev det mat och magneter för T och jag satte igång och packa hö för att fylla på i höhäckarna. Det blev 4 + 1 hösäckar i stora och lilla höhäcken.


 

Nöjd T som äntligen får äta från sin älskade höhäck igen   Var flera dagar sedan sist  Idag har vi börjat använda bävernylonmagnettäcket och magnetpaddarna. Nu är det kallare ute så då är det dags att byta magneter!!!!


När höhäckarna var fyllde fortsatte jag att fylla i fler hösäckar. Det blev 5 +3 hösäckar. Nu har jag till en påfyllning till under nästa vecka och några extra så att jag klarar mig tills jag går av nattjobbet  Alltid bra att förbereda så att det blir lite mindre jobb de nätter man har jobbat  

När allt kring höet var klart gick jag ut för att mocka. Då var det nästan mörkt ute!! Shit vad det blir fort mörkt ute nu  Jag vill ha snö så att det blir ljusare ute!!!

Det blev en halvdag eller 4 timmar i stallet idag. Skönt att jobba på ganska mycket vissa dagar och andra dagar går det ganska fort i stallet. Imorgon tex kommer det att gå ganska fort i stallet då jag "bara" ska rida och göra det vanliga kring T. Jag gillar bägge typer av dagar då jag jobbar till mig själv och T   

Då jag har bytt magnettäcke till det med bävernylon tog jag hem flugtäcket för att tvätta och lägga undan det fram till nästa sommar.

Sedan var det dags att gå hem. Och väl hemma funkade fortfarande INTE internet  Det är ju ingen katastrof att internet inte funkade men det är ju ganska roligt att få blogga och gå in på FB en gång per dag allafall  Lite beroende är man nog allt....även om man inte så gärna vill erkänna det  Men jag ska nog ärligt talat ta mig en heldag UTAN internet någon gång i veckan nu i framtiden. Tror att det kan vara nyttigt att vara utan internet någon dag emellanåt  

Det blev en dusch och middag och sedan har jag varit på "Tantträff" ikväll. Sista gången för året. Nu laddar vi för januari nästa gång  Vi har haft många trevliga samtalsämnen, många skratt och gott fika  

När jag landade hemma igen funkade internet INTE!! WHAT THE FUCK???


Nu gör jag kväll!!

Ha en fortsatt sen torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards