anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 november 2013

Av anaby - 11 november 2013 19:25

Jag hade en bra natt på jobbet och har sovit skapligt idag. Ibland blir det lite sämre sömn första natten man jobbar efter långledigheten....samma sak brukar hända vid semester sommartid. Då har kroppen "ställt om sig" lite med att sova på natten...som "vanliga" människor gör  

Tog det lugnt när jag hade stigit upp och laddade sedan med pannlampa för att kunna se något i mörkret när jag gick ner till stallet för att fixa med T. T fick sitt kraftfoder medans jag började fylla på höhäckarna....började med den stora då T helt av allt står där och äter  Och sedan den lilla i hopp om att få står själv inne i vindskyddet och mocka sedan. Men först var tanken att fylla på med nytt vatten i Termobaren. Och gissa VAD som händer då?? Jo, då...hela hjulaxeln på skottkärran lossnar  Den måste svetsas tillbaka...suck!! Tur att jag har min "vanliga" 1-hjuliga skottkärra som jag mockar sommarhagen med. Blir att ta ner den imorgon så att jag har någonting att använda vid mockning och hämtning av vatten. Ska ta Taron ner till stallet och hämta hem den 2-hjuliga skottkärran så får L-O se på den....och svetsa tillbaka axeln så att jag kan använda den igen  Blir nog bra det där!!

Men eftersom jag inte hade med mig någon skottkärra till stallet blev det att gå med hinkar istället  Tur att jag hade 4 st 20 litershinkar i skrubben  Fyllde alla 4 hinkar och sedan var det bara att gå ut och fylla på. Känner av det i både nacken och axlarna men vad ska man göra...vattnet måste ut och nästa gång kommer jag att ha skottkärran som hjälp..som tur är  Ibland har nöjden ingen lag så att säga  Mocka går ju bra utan skottkärra då jag bara går runt hörnet och slänger skiten för tillfället.

När T var klar gick jag hem med pannlampan i högsta hugg!! Hi hi!! Vad skulle man göra utan den i mörkret??

Förmodligen ligga som en plattfisk efter att ha snubblat på diverse konstigheter i underlaget  

Hem för att äta midddag...rester....och sedan direkt ner till källaren för att fortsätta röjningen/städningen!! Det blev ca 1 timme idag och det kändes lagom länge  Nu har vi "bara" lite kvar i ena förrådet och sedan är det "bara" 2 förråd kvar att röja/städa!!! Jag har räknat ut att vi snart är klar med 1/3 del av allt som ska röjas/städas!! Det finns en ljusning så att säga  Det blir nog ett besök till Återvinningen under nästa vecka och ta med en laddning med grejer som ska slängas. Det börjar nämligen blir fullt i källaren nu  

Sedan har jag mina förråd med hästutrustning som ska röjas/rensas också!! Har börjat redan men det är en hel del kvar. Men jag har ungefär koll på VAD jag ska ha kvar och VAD jag ska slänga respektive sälja  Så under nästa vecka kommer jag att sätta igång och röja/rensa bland mitt och förhoppningvis få mer koll på läget!! Jag kommer sedan att både lägga ut utrustningen till försäljning på bloggen och via Blocket!! Mer om det sedan!!

Nu har jag bytt till jobbarkläder och packat matsäcken till jobbet. Väntar på att favoritteet ska dra och sedan blir det att titta lite på TV och bara mysa tills det är dags att åka till jobbet igen.

Ser framemot att få rida på T imorgon. Underlaget är ju en aning hårt men jag måste trava lite med honom ändå annars blir han alldelens galen  Men det blir inte lika mycket trav som vi brukar i och med underlaget.

Nej, nu ska jag chilla och mysa så att jag orkar med att jobba inatt!!
Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards