anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 november 2013

Av anaby - 9 november 2013 17:45

Det blev sovmorgon idag med och det känns skönt att kunna sova ut på morgonen i princip hela veckan. Jag börjar nämligen min "hellweek" imorgon med 5 nätter under veckan. Då gäller det att vara utsövd för att orka med!!!

Idag tog jag det lugnt på fm efter frukost och såg på Blacklist som jag missade i torsdags när jag var borta. Den serien är riktigt bra eller allafall enligt mig  

Sedan blev det en prommis ner till stallet för att fixa med T. Han har ju vilodag idag då jag har en hel del hemma att göra. Kroppen orkar inte riktigt med både ock utan då måste jag välja vad jag ska göra. Och eftersom jag har ridit 3 dagar i rad kändes det som om att städa och röja hemma var en prio idag 

Idag passade jag på att packa och fylla på 2 hösäckar till. Då har jag 10 st hösäckar och kan fylla på 2 ggr under nästa vecka. Det är så otroligt skönt att kunna förbereda   Då T hade dragit ut en hel del hö från stora höhäcken och då det enligt väderleksrapporten SKA regna imorgon...tyckte jag att det var lika bra att kratta och sanera bort det höet som låg där. Just nu gick det att återanvända större delen av höet då det mesta var torrt. Men regnar det på det...äter inte "Herr´n" upp det  Nu är vi förberedda inför morgondagen  

Mockade bort kisset noga idag och ska fylla på med en torvsäck på onsdag tänkte jag. Då klarar det sig under några veckor framöver.

T hade gjort ganska många högar bredvid dyngstacken som jag mockade bort idag. Och medans jag står där och mockar kommer han för att lämna mer  HÄRLIGA HÄST!! Han vet minsann vart skiten ska  

T passade på att chilla medans jag jobbade  Här ser man att hans man är skapligt lång just nu!! Har inte bestämt mig för om jag ska fortsätta spara ut den eller klippa av den?? Men än så länge sparar jag...får se hur det känns nästa vecka  


När allt var klart i stallet med häst och kanin gick jag hem för att påbörja städningen/röjningen hemma i källaren.  Det bästa med städningen/röjningen idag var att vi faktiskt efter flera års letande hittade igen kedjor och krokar till hammocken  De låg prydligt nerstoppade i en kasse tillsammans med taket och  några luftmadrasser?? Kändes skönt att slippa åka runt och leta efter nya delar så att säga. Vi bestämde under hösten att om vi INTE hittar igen grejerna i och med städningen/röjningen måste vi köpa nytt till sommaren. Men nu slipper vi det   

Vi hittade en hel del grejer både som vi sparat och annat som vi har slängt. Det blev en hel del MER plats och det känns fantastiskt bra  En del grejer går direkt till stugan också!! Så allt som vi inte sparar hemma slängs inte bort. Vi har även en hög med grejer som vi ska ge bort till de som vill ha. Och vill ingen som vi känner ha det går det till Återvinningen eller Myrorna  Det är helt enkelt för skadligt att bara slängas bort!!

Uppskattningsvis har vi inte riktigt hunnit med hälften än men efter imorgon lär hälften av allt vara utrensat  

Sedan blev det fisk i ugnen, pären och bea-sås till middag  Med citron och citronpeppar till så klart  

Jag har unnat mig 1 glas vin och ska dricka 1 glas till innan kvällen är slut hade jag tänkt  

Nu blir det inte så mycket mer aktiviteter här hemma ikväll utan en bra film och någon god efterätt står på agendan!!

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards