anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 23 november 2013

Av anaby - 23 november 2013 21:25

Jag fortsatte att röja i mitt "nattsovrum" och idag fick jag jättemycket gjort  Jag köpe flyttkartonger för några veckor sedan och har packat in en massa i dem. Nu har jag flyttat ut det som jag anser att jag INTE behöver och staplat flyttkartonger på varandra....13 st hittills....och det blev mycket, mycket bättre!! Jag har även hittat en ny plats för T:s alla regntäcken som ligger "på lager" så nu är jag riktigt nöjd  Jag har nog uppskattningsvis kommit halvvägs nu. Har "bara" gjort den grov röjning just nu så jag har en massa rensning av papper och annat kvar. Men nu börjar man allafall se att rummet är luftigare och det är mer plats kvar  

 

Trots att vi ställde fram Bea-såsen var det ingen av oss som åt...det räckte med svampsåsen idag  

Jag drack 1 glas vitt vin   


Ha en fortsatt  jättebra lördagkväll!! Det tänker jag ha!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 23 november 2013 12:45

Jag och pappa bestämde igår att vi skulle tömma dyngstacken innan snön kommer. För att resten av skiten ska rymmas under vintern. Det gäller att planera för att allt ska hinnas med...sedan gäller det ju i mitt fall att pappa har tid och möjlighet att hjälpa mig. Vilket innebär att jag MÅSTE rätta mig efter honom. Och det känns helt naturligt!! Det är tur att jag är ledig så mycket som jag är så att det alltid finns flera olika dagar som vi båda kan  

Efter frukost ringde jag pappa och sa att jag var på väg ner till stallet och behövde en kvart för att sätta kaninen i kaninburen (hon bor i T:s box när han inte står där själv)  och ta in T i boxen.

Hann med att mocka och fylla på vatten också innan han kom ner med traktorn  


Förekort....


   

Från olika vinklar.



Och efterkort....

   

Från bägge vinklarna. Vi fyllde på med mer grus också då pappa tyckte at det var en aning lite och att det blev en grop just där dyngstacken ligger. Har inte kort på det men det kommer imorgon!!! Men nu är jag jättenöjd och nu klarar vi oss under vintern  Ska också se om jag kan hitta någon skiva som jag kan ställa upp i hörnet vid själva hagen för att skiten ska stanna kvar och inte samlas utanför hagen. Ska klura lite på OM jag måste köpa en OSB-skiva och ställa dit och självklart sätta fast på något sätt så att den sitter kvar eller om vi ev. har någon hemma. Får fixa det under nästa vecka.

T blev väldigt glad att komma ut i hagen igen  Han är roligt den här hästen!! Tala om att trivas bäst ute  


 


Klart att man både kan göra grimaser....


 


....stegra....


 

..och kasta med huvdet alá travhäst manér  


 

Men också stå stilla och chilla lite  


 

Och sedan bli less på matte för att hon är tråkig och börja äta istället  


 

Tråkiga qvinna   


 

Sol och fint väder har vi idag!! Faktiskt 1 + grad!!! Hi hi!! Men ingen snö?? Vill ha snö så att jag kan öppna upp mellan hagarna igen  



Jag glömde bort att berätta att jag såg ett rådjur igår på den här lilla åkern som är mellan 3 hagar!!! Den stog och åt och verkade nöjd  Helt otroligt att bo 3 km från centrum....på landet mitt i stan och få se rådjur beta   När barnen var små (ca 1-12 år sedan) hade vi en hel flock med rådjur som betade på vår gräsmatta på baksidan av huset...bara några meter från själva huset. DET VAR MÄKTIGT ATT SE  


 


Nymockat och krattat inne i vindskyddet  


   

Drog ut det sista höet ur höhäcken så får T äta upp det idag innan jag fyller på imorgon  


Jag lämnade en ganska nöjd och ätande häst när jag gick hem.

 



Nu har jag landat hemma och inne och ska fortsätta röjningen i mitt "nattsovrum" och sedan blir det möte med Ridtravarförbundet via Skype en stund. Sedan fortsätter jag med röjningen igen!! Hoppas bli klar med mitt eget rum någon gång under nästa vecka. Men jag har redan hunnit ganska långt  

  Ha en fortsatt jättebra lördag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards