anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Ridit i paddocken, öppnat nya höbalen och jobba inatt;)

Av anaby - 22 februari 2011 18:06

Kände mig som sagt piggare idag!! Himla skönt!!! Är jobbigt att vara trött och sliten....

Tog en prommis ner till stallet för att rida T. Vi skrittade direkt upp till paddocken och han var lugn idag  

Skrittade 5+5 varv innan det blev dags för trav 5+5 varv. Låg på lite i handen från början men efter några varv kändes han kalasfin  

Galoppen i vänster varv gick bra...alla 5 fattningar  Lugn och fin  

Första i höger var kalasfin  

Sedan hörde T traktorn som plogade på skridskoplanen  och blev hysterisk!! Skrittade 1 varv och sedan var han skapligt lugn igen  

Provade igen och visst fattade han rätt galopp även om det var lite stressigt...sista fattningen kändes kalasfin som tur var  

Just som vi var på väg att skritta hem igen kom en lastbil som skulle hämta potatis hos pappa. Tog dock ett tag innan de såg mig och kunde stänga av lastbilen så vi kunde gå förbi...vilket resulterade i att T var minst sagt hysterisk!!! Suck!!! Han stegrade och flög som en tok....fick 2 människor att flytta sig på sidan av vägen så att vi kunde gå förbi. Då först började han lugna ner sig  Härligt!!! Skrittade sedan 4+4 varv inne på åkern....för att "herr´n" skulle lugna ner sig innan det var dags för uteritt. När han var lugn igen....skrittade vi ut  

Även idag blev det trav från växthusbacken...med ett litet avbrott när vi skrittade förbi en tax med husse   sedan fortsatte vi att trava och det gick bra!! Ingen grävmaskin i sikte idag inne i skogen  T stirrade ditåt för att konstatera att det var tomt  

De höll på med någonting ute på udden nere vid älven...Några maskiner som lät. Dock har T INTE blivit hysterisk för det än så länge...kan vara att det är för långt bort. Han brukar dock spana och konstatera att "de är där" och jobbar  

Sedan skrittade vi hem. Idag mötte vi en himla massa gångare med stavar...lite "terapi" för "Herr´n"....han skötte sig jättebra  Blev dock lite stressad när vi kom tillbaka till växthusbacken då det dök upp en hel del folk. Han skrittade men jag kunde inte ha långa tyglar som jag vanligtvis brukar ha...men han skrittade och skötte sig bra annars  Bara att tacka och ta emot!!

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag mockade och dolade på.

Idag har jag även öppnat den NYA höbalen  Den var lite, lite blöt...men det gör absolut ingenting. Har rivit ur ca ½ balen och ska ta resten imorgon.

T fick smaka lite av det nya höet och det var till belåtenhet...han började tugga på det på en gång  Bra att han får äta lite av det nya höet i några dagar och vänja in sig på det ...

Fyllde på helt nytt vatten i Termobaren innan jag gick hem för att köra ner varmvatten till sista litrarna  

Har sedan tankat bilen, duschat, satt igång tvätt och diskmaskin innan det blev middag...

Nu ska jag sätta mig och titta i NYA Börjes katalogen i lugn och ro som jag fick i brevlådan idag  

Sedan väntar jobbet...min långledighet är nu slut och nu jobbar jag 2 nätter. Känns helt ok  Har det bästa jobbet jag kan tänka mig så jag börjar längta till mina härliga Brukare efter min långledighet  

Ha en jättebra fortsatt tisdagkväll!!!

Mvh anaby  

 
 
Stina

Stina

22 februari 2011 20:37

Hejhej!
Fick du mitt sms ang transportskydden? :/

http://www.pingustyle.bloggplatsen.se

anaby

22 februari 2011 20:41

Japp!! Skickade SMS tillbaka 17.24.58;)

Jag har lagt ut dem i farstun så kan du hämta dem när du vill under dagen/em imorgon. Jag jobbar inatt och sover hela dagen. Det är ok om du betalar allt på fredag när du hämtar resten:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Stina

Stina

22 februari 2011 22:35

Tack så mycket, tur att du är snäll :-)

http://pingustyle.bloggplatsen.se

anaby

22 februari 2011 23:46

Klart man ska hjälpa varandra:) Hoppas att det blir så bra som det kan bli för er på torsdag!!! Ska tänka på er!!!!

Kram Anna:)

 
Kerstin

Kerstin

22 februari 2011 22:46

Härligt att få jobba lite. Har 2 nätter framför mig nu.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

22 februari 2011 23:47

Det känns helt ok att jobba:)Har sån mysiga Brukare på jobbet...brukar sakna dem under min långledighet;)

Härligt att du får jobba 2 nätter i sträck!!! Ger ju lite pengar:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards