anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Otroligt härlig ridtur och fixat med sommarhagen:)

Av anaby - 28 april 2011 17:18

Väl nere i stallet blev T verkligen jätteglad när jag kom   Trots att jag var supertrött och sliten kändes det riktigt trevligt att få rida...sedan var ju vädret helt suveränt också 

Provade än en gång Micklem tränset idag och tog dressyrsadeln. 

Trots att T vilat igår kändes han riktigt trevlig. Brydde sig inte märkbart om ponnyerna som betade bredvid vägen 

Det som var läskigt idag var istället en STOR skylt som någon satt upp alldelens bredvid vägen där vi rider  Han stannade några ggr och börjde backa...vilket var länge sedan han gjorde!! Men efter 3 försök gick han framåt utan problem 

Sedan travade vi till kyrkan och han kändes kalasfin 

Fortsatte att trava nedanför kyrkan...och eftersom det torkat upp så bra i gräset red jag där istället för på vägen   



    

Så här ser utsikten ut när vi kommer fram till båthamnen  Älven är alldelens nedanför.

   

Och så här ser vattnet ut när vi har klättrat uppför backen 

Inga problem att gå förbi utedasset eller klättra uppför backen idag. Mötte några cyklister på väg uppför backen så det blev en bra miljöträning för T idag 

Travade en kort sväng på väg hem på gräset innan det blev dags att skritta en stund.

   

T är väldigt nöjd och glad när vi skrittar hemåt 

   

Här ser man mer av vägen. Till höger nedanför träden går älven...


Sista travsträckan innan vi skrittade förbi ponnyer och stallet gick jättebra!!!

Sedan var vi på väg mot "galopp-stråket"...och hade samma tur som förra gången...DET VAR FOLKTOMT!!! Hi hi!!

Underbara hästen fattar en lugn och stor galopp...men lagom framåtbjudning 

Saktar av till skritt och fattar ny galopp och en lika fin galoppfattning igen!!!

Idag provade jag att galoppera förbi trädet som han vanligtvis brukar sakta ner när han ser...det gick hur bra som helst!!! Gissa vem som blev en anig busig när han fick beröm för det  

Travade sedan uppför sista backen....när vi kom dit och skulle vända kom en bil på vägen ovanför...T stirrade som bara den men stog kvar!!! Han har nog inte förstått att det går en väg där  Stog kvar tills jag vände på honom och sedan var han riktigt lugn och skrittade på lång tygel hem 

Helt underbar ridtur på en mysig häst 

Idag kände jag mig som 12 år igen...känslan jag hade när jag red var som när jag fick min första stora häst  

Det är egentligen ganska härligt att man kan vara över 40 år gammal och ändå kännas sig som "vilken hästtjej" som helst efter en ridtur med sin häst 

Vilken förmån och vilken känsla!!!

Måste säga att idag fungerade Micklem tränset ännu bättre!!! T grejade minimalt med bettet idag. Har som sagt INTE använt hakarna och satt fast i bettet utan rider med det som vanligt med det raka äpplebettet. Kan nog bli riktigt bra det här Väl hemma blev det mycket klapp och beröm för T 

Han fick helmagnetbehandling och lunch medans jag gjorde klart allting annat. 

Sedan gick jag hem och började fixa med sommarhagen. Hämtade stolparna som sitter bredvid transporterna. Pappa vill att jag tar bort dem på vintern för att underlätta snöskottningen. Satte dit dem igen och även eltråden till ingången och 3:e tråden ut mot vägen. Fortsatte sedan med paddocken. Några stolpar hade hamnat lite snett pga snön och några måste bytas ut. Sedan hade ett plåttak blåst in i paddocken och slitit av tråden. Så det har jag lagat.  Bytte ut 1 stolpe i paddocken och har 2 st som ska bytas ut imorgon. Men annars ser det riktigt bra ut  Avslutade med att kapa till de nya långa stolparna som ska sitta i den "NYA" vinterhagen. Imorgon ska jag byta ut de som sitter där mot de långa. Då kommer jag att få några normal långa stolpar att sätta i paddocken.

Började även kratta bort sten och grus i sommarhagen. Blir en del när pappa skottar snö. Han skulle ställa dit en traktorskopa bredvid ingången så kan jag tömma skottkärran dit sedan. Brukar tyvärr bli ganska tungt med sten och grus...så då är det bra att skopan är nära!!!

Nej, nu ska jag äta middag och sedan åka iväg och handla mat!!

Ha en jättesuperduperbra fortsatt torsdag!!!

Mvh anaby      

 
 
Kerstin

Kerstin

28 april 2011 23:39

Visst är det en härlig känsla man får ibland! <3

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

29 april 2011 08:41

Superhärlig!!! Tycker att det är så skönt när man "bara" får vara "hästtjej" en stund och släppa allt annat hemma:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

29 april 2011 17:34

Det är såna turer som gör ens dag(om inte vecka...)!

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

29 april 2011 17:44

Precis!! Du har så rätt!!!

Tack för besöket!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Tania Aalto

Tania Aalto

28 april 2012 20:09

Härligt! Tycker att vi alla borde få fler sådana dagar! Kram :)

http://www.stensholmen.tk

anaby

2 maj 2012 10:41

Solen gör mycket för både kropp och själ:D Vi är så glada att slippa både snö och regn nu!! Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards