anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av anaby - 1 oktober 2011 13:19

Har sovit riktigt bra inatt och nu börjar jag känna skillnad på orken   Känns bra!!

Det är riktigt fint väder ute idag!! Sol och jättevarmt!! Synd att man inte är så pigg än att man orkar med att vara ute så mycket  Men nästa vecka blir det att försöka "komma igång" till det normala igen   Jag ska försöka komma igång med joggingen igen. Jag har inte haft varken ork eller lust senaste veckorna   Men nu blir det att "slå näven i bordet" och sätta igång igen  i lagom takt förstås!!!

Idag har jag fixat med T som vanligt  Han är lika glad varje gång man visar sig och gnäggar och hummar  Pratglada häst    Fick tag på Hibiskrub igår på Apoteket och köpte även zinkpasta  Det har funkat riktigt bra att spraya med Virkon S!!! Det har torkat ut mycket av det som var på utsidan av höger benet   Jag har inte blandat det så starkt utan kört med en svagare dos. Har även provat spraya på mig själv för att "känna efter" hur det kändes...och jag kände ingenting. Förmodligen känns det lite mer på T och hans äterstående mugg men det känns ändå bra att veta att det INTE är så himla stark blandning man använder!!! Sedan har jag "switchat" T idag. Läste att det kan hjälpa till om de har mugg. Har jag inte provat så vet jag ju inte...och eftersom jag hade en Switch-flaska nere i källaren så provade jag idag  Passade på att borsta av honom idag innan jag switchade...första gången jag borstar honom på 1 vecka  orken har ju som sagt inte varit så stor senaste tiden    Nu går T och betar i hagen och är klar för dagen  

 

Hela veckan har jag även tänkt flytta vattentunnan in till paddocken. T gör nämligen så att han dricker upp ALLT vatten i hinken inne i paddocken men lämnar det som är i tunnan i själva sommarhagen några meter bort Ofta fyller jag på hinken i paddocken flera ggr per dag. Tänkte nu vara "smart" och flytta vattentunnan till det stället där han dricker mest  Får se hur det funkar tills imorgon!!! Jag hittade allafall en förlängningsslang på 10 meter som räckte till paddocken 

Har även bytt till det rosa färgade schabraket till hoppsadeln och satt på det "stora" Rosa bandet på det bruna schabraket till dressyrsadeln. Nu är allt klart till ridtur på måndag    Ska ta mig en promenad ner till stallet imorgon.. för jag har för mig att jag har ytterligare en uppsättning "stora" Rosa band nere i skrubben. Skulle behöva 1 till det bruna Kyro allroundschabraket. Jag brukar byta schabrak efter ca 1 vecka då det är tvättning som gäller. Alltid bra att redan nu har alternativ nr 2 redo 

Nu blir det en stor tekopp med rött te och sedan ska jag se på Heroes och chilla resten av em!!!

L-O är och styckar älgkött idag och kommer hem ikväll med en massa kött 

Ha en jättebra fortsatt lördagem och kväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

    

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards