anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av anaby - 8 oktober 2011 21:33

Jag kan säga ärligt att utan min kära nackmagnet   skulle jag INTE klara av att stiga upp när jag har menssmärtor!!! Den är helt underbar!!! Jag har den nästan dygnet runt "på magen" när det är som värst...mycket bättre än värktabletter Även om jag från början måste kombinera både värktabletter och nackmagnet pga för stora smärtor. Efter några dagar går det alldelens utmärkt med bara nackmagneten 

    Här är en bild på underverket!! Jag och T har likadana...fast jag har en "ohårad" som inte är använd i stallet  Och T har en som alltid sitter fast på hans grimma  Tack vare nackmagneten kunde jag stiga upp och gå ut och ta hand om min häst idag  Jag orkade även med att kapa 12 stolpar och märka ut hur långt jag ska impregnera dem imorgon Känns jätteskönt att ha det gjort!!! Även om det bara var lite jag gjorde idag...så är det mindre att göra imorgon  

Sedan har jag och L-O sanerat här hemma!! Blev bla ett byte av sängkläder pga mitt blodbad  Sedan dammsugade L-O medans jag röjde undan i köket. Skönt att kunna hjälpas åt och fixa undan hemma. Ser mycket trevligare ut och sedan blir det bättre stämning hemma när man hjälps åt med städning och annat

Vi åt en fantastiskt god älgstek   med potatis & rotsaksgratäng och en "fusk-Bea-sås" som smakar väldigt gott och är både lätt att göra...går "nästan" i en "grisblink" att röra ihop   Har funderat på att lägga ut några recept på bloggen framöver. Har en hel del bakrecept, förrätter och annat gott...om intresse finns??  

Efter middagen har jag suttit och redigerat 9 st filmer   från ridning i ridhuset som ska in på bloggen allt eftersom. Skönt att ha filmerna klara att sätta in... då är det "bara" att författa texten sedan  

Jag har även druckit lite gott vin ikväll!!! Nu väntar chips och dipp...det var otroligt länge sedan vi åt det   

Nu ska jag fortsätta se på filmen vi tittar på..på Canal + efter jag har hämtat chipsen!!

Ha en fantastiskt trevlig fortsatt lördagkväll och helg!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 8 oktober 2011 17:00

Då var det dags igen!! Nu var det ett tag sedan jag la ut en filmsnutt från vår resa  Varken tiden men framför allt orken har inte funnits på ett tag  

Det här är från 2:a ridhusbesöket 2009-11-10. Jag har mest tagit med travbiten...han är lite snubblig pga att han dagarna innan blivit skodd med brodd  Har inte riktigt koll på att hovarna blivit lite, lite längre helt plötsligt Samma sak varje vinter  

Han är lite "tittig & reagerar" på bla speglarna och den andra hästen i ridhuset. Men så länge han "tittar & reagerar" på omgivningen utan att bli stressad känns det helt ok     



 


Mvh anaby  

Av anaby - 8 oktober 2011 08:22

Nu har jag haft mens i 5 dagar...så idag blev de det "beräknade" blodbadet 

Vaknade med vad som kändes som en kniv i magen  och det var så mycket blod att det såg ut som om någon slaktat en gris  Jag hoppas verkligen att det här är "sista gången" för nu börjar jag både less och trött på detta djä..a mens hel..ete Blir nog en lång blödningsperiod den här gången med....har varit mellan 12-14 dagar senaste månaderna    

Väntar på provsvar för att kunna börja äta medicinen...och jag hoppas verkligen att det kommer under nästa vecka!!! Orken är ju nu minimal!! JAG VILL INTE LÄNGRE ELLER ORKAR INTE MER!!!

Dagen lär bli lugn....ska se om jag orkar med att kapa och impregnera stolparna senare i em. Skulle vara väldigt bra OM det blev gjort idag...men annars blir det en ny dag imorgon  Det är fint väder ute så jag håller tummarna att det blir bra med "självplocken" för mamma & pappa 

Nu ska jag lägga mig i soffan och se om det "lättar" lite innan jag försöker mig på att gå ut och ta hand om T  Svårt att göra någonting vettigt när man går som en fällkniv    

Hoppas att ni andra har både bra väder och får en jättebra dag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards