anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av anaby - 4 oktober 2011 20:38

Jag fick ett trevligt mail från Norge idag av Nina som köpte min Appalosa 

Jag är jätteglad att Mia, Theres och Nina är nöjda med sina sadelköp  Som säljare känns det bra i hjärtat att veta att köparen är nöjd med varan 

Tack och bock tjejer!!! 

Ha en jättebra vecka!!

Mvh anaby   

Av anaby - 4 oktober 2011 19:33

Jag glömde helt bort att ta kort på det jag köpte på ICA igår   Minnet är inte riktigt på topp idag  Men bättre sent än aldrig 

Det blev:

 

Det blev 2 st olika Rosa band från årets kollektion  


 

När jag ändå tog mig till Posten  Blev det äntligen frimärken med HÄSTSPORT!!


  Ja, jag vet att jag är sen med att köpa dem men det har inte blivit av 

Väldigt fina är de allafall 

Mvh anaby   


Av anaby - 4 oktober 2011 13:45

Lagom tills jag var klar för att gå ut och rida blev det SOL!!!! Helt fantastiskt!!! Kändes riktigt, riktigt bra att ha sån tur med tanke på hur vädret såg ut på fm 

Idag blev det G4:an med "stora" rosa band på schabraket  

  En dålig mobilbild men tyvärr jag allt jag har att erbjuda idag 

Jag red en kortare sväng idag....enbart mot kyrkan med mer trav istället  T skötte sig ännu bättre idag!! Lagom energi och lyssnade även på "tillbaka"  Den ofrivilliga "vilan" har verkligen varit bra för både T och mig  

När vi skrittade hem...var det en massa vattenpölar efter vägen men T vet ju att jag är ganska envis så det var bara för honom att traska igenom dem 

Numera är det inga som helst problem!!

 

Mot och över vattenpölarna!!! Hi hi!!


  Ok, matte jag går väl över dem då 

När vi kom till åkern blev det den obligatoriska "kiss-pausen" även idag 

Nästan hemma!!!

 

Här ser man den inhägnade delen av åkern till vänster. T:s sommarhagen börjar där den slutar...uppe vid huset  


        Nästan på vägen och nära hem 

T har fått lunch och står nu och betar med magnettäcket, benmagneter och nackmagneter på sig.

 

Jag väntar bara på att Virkon S ska torka så att jag kan smörja hans mugg innan jag öppnar upp till sommarhagen igen  SKORNA SITTER FORTFARANDE KVAR!!! Halllelllullja kan jag ärligt säga!! Är både glad och tacksam att jag sluppit tappskor Är helt klart tack vare att L-O har varit snäll och duktig på att nita fast dem igen   Det värsta med tappskor är ju att hoven brukar "rimsa" upp sig rejält  Nu kommer Hovis imorgon kväll och skor.. så efter det kan jag verkligen slappna av    

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan sätta igång att klippa ut fleecefickor!!

Vi är bortbjudan på middag idag Sedan blir det en lugn kväll hemma  

Ha en jättebra fortsatt tisdag em och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 4 oktober 2011 11:45

Japp!! Nu har jag packat upp och tittat så att allt var med i höstens beställning 

Det här var vad som "fick föja med hem" den här gången 


 

1 sadelhängare (Robust) för bla bomlösa sadlar.

2 tränshängare (ska byta ut i skrubben)

2 par snösulor till vinterns skoning

1 par vita stigbygelgummi

1 svart (fanns INTE i brun) sadelgjordsförlängare


   

1 flaska Arnika gel (efter hoppträning)

1 burk Glucosamin (provar endast "på prov" för att se hur det funkar)

1 flaska Radital

1 flaska Aloe Vera Gel

1 st 5 L dunk Chevinal plus

1 flaska Ultra Sheild (till nästa sommar)

1 burk Skillingaryd salva


 

Lite rosa blev det också 

4-pack med rosa fleecelindor

rosa manrosetter

Onödigt? Ja...men lite roligt att ha tyckte jag  


 

2-pack med hakar till tyglar

1 brun BIB-martingal

Hjämhuva i fleece till vinterridning



4 påsar hästgodis med morotssmak


Och...


    .....de sista 2 värmedynorna till fleecetäcket kom från Stall Rustorp!!!

Nej, nu ska jag klä på mig och ut och rida i regnet!!

Ha de så länge!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards