anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av anaby - 21 oktober 2011 18:24

Nu har jag fått hjälp av L-O att stänga igen mellan hagarna   Är en aning trögt att få igen järngrinden själv då den varit öppen sedan början på juni  Så nu står T inne i vinterhagen och är konvalecens hela helgen      

Jodopaxomslaget sitter kvar fortfarande!!! Ska dock ner och byta om en stund så att jag är säker på att det kommer att sitta hela natten. När T kom travande mot mig när vi skulle stänga grinden tyckte jag mig knappt se någon ojämhet eller hälta!!! Förmodligen hjälper jodopaxomslaget till och mjukar upp så att det inte stramar så mycket längre 

Jag har fyllt på vatten och hö i bägge höhäckarna. Så nu klarar T sig med mat över helgen  Han kommer att få stå inne i vinterhagen hela helgen så får jag se hur han verkar på måndag morgon...om jag ev. öppnar upp mellan hagarna då eller om det blir stängt tills utbyggnaden är klar lite senare i december.  Blir lättare för mig att byta jodopaxomslag x 2 och hålla det rent under helgen om han INTE är inne i skogen och trampar runt  

Nu har jag öppnat och rivit ut årets första höbal!!! Den var helt torr och den såg väldigt bra ut Vi har slagit gräset och vänt det x flera själva och sedan har "Mamma Mu" plastat in balarna till mig  Känns jättebra när man "får bestämma själv" hur länge det ska torka och när det ska vändas. Kan ju inte bli annat än bra då  Är väldigt nöjd med höet hittills  Jag ska packa hösäckar på söndag så att jag har färdiga när det behöver fyllas på under nästa vecka. Jag tycker om att "ligga lite före" med planeringen  

Ska gå och göra iordning kraftfoder för helgen....blir bara hälften då han går i en mindre hage nu  

Nej, dags att lägga på en rem!!! Ska rugga upp mig innan jag åker iväg till jobbet också!!! Har nu "bara" 2 nätter kvar att jobba innan långledigheten börjar 

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby  



   

Av anaby - 21 oktober 2011 16:41

Imorse när jag kom hem från jobbet ser jag att T har gjort illa sig i det "muggfria" frambenet   i karleden. Inte djupt men han har rispat upp sig rejält. Är en hel del sly och grenar i hagen inne i skogen...förmodligen har han fastnat på något sånt där Typiskt!!!

La ett jodopaxomslag på honom som han givetvis hade tagit av sig när jag vaknade!! La ett nytt med hjälp av 2 fleecelindor och 1 vaddstycke som är lindat från ballarna och upp till knäet  Det har fått sitta kvar 

Ska ner till stallet direkt efter middagen och stänga igen sommar och vinterhagen under natten. Måste fylla på hö och rejält med vatten så att han inte saknar någonting i vinterhagen nattetid Lägger ett nytt jodopaxomslag innan jobbet ikväll och sedan direkt ner till stallet efter jobbet imorgon och byter omslag och öppnar upp sommarhagen till honom.

Jag kan se en liten hälta men det är ju inte så konstigt om såret stramar på honom. Får se hur det ser ut på måndag om jag ringer min veterinär eller om det har blivit bättre...det lär ju visa sig.

Den andra svullnaden på bakbenet och muggen ser riktigt bra ut 

Nej, dags för middag och sedan T!!!

Ha en fortsatt jättebra fredag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

    

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards