anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av anaby - 28 oktober 2011 23:07

...av min gamla, gamla Hovis under veckan   Han skodde Wirren 1990 åt mig första gången!! Sedan har vi haft kontakt med varandra till och från. Han skodde sedan Zimé under många år och även T från början. Dock har han tyvärr inte möjlighet att sko T nu pga för långa resor.. stor sorg för oss då han är väldigt duktig!! Han lämnade bara positiva "lovord" om min nya Hovis  och blev väldigt glad att han skor T i nuläget 

Behöver jag byta Hovis i framtiden någon gång kommer han att hjälpa mig få tag på en bra Hovis 

Han är även jätteglad att T funkar så otroligt bra i dagsläget!! Då han har varit med "från början" när T kom hem till mig...han ville att jag skulle höra av mig med jämna mellanrum och "rapportera" hur det gick för mig och T. Vilket jag har gjort under årens lopp  

Vad ska man säga...förutom att jag har väldigt tur med många människor i min närhet som jag har känt under lång tid 

Underbart helt enkelt!!!

Mvh anaby     

Av anaby - 28 oktober 2011 19:15

Idag var jag uppe med tuppen   Eller för att vara mig var det tidigt!! Åt frukost och gick sedan ner till stallet för att rida T. Det hade torkat upp skapligt efter nattens regn...så vi körde på utan broddar!!!

Det gick bra som tur var!! Skrittade där det var mest med löv och halkigt  Annars blev det lagom med trav där det gick att trava. Han kändes riktigt fin och trevlig idag också

När vi kom hem blev det magnetbehandling och lunch för T medans jag mockade, fyllde på vatten och fixade med lite annat.

 

Upplevde tyvärr att det var VÄLDIGT halkigt inne i hagen pga all lera efter regnet  Bestämde mig därför för att brodda på 2 broddar i trakten runt om. T stog lös i vindskyddet som ett ljus och lyfte bara på hovarna allt eftersom jag broddade på Han var en aning nyfiken och funderade nog på VAD jag höll på med   



Innan jag gick hem passade jag på att flytta över kaninen till T:s box. Gissa vem som blev väldigt nöjd??

 

Japp, kaninen!! Hon sprang genom den långa katt-tunneln på en gång  Jag brukar lägga in 2 st katt-tunnlar inne boxen...en lång och en kort. De blir väldigt väl använda av kaninen när hon bor inne i T:s box 



Gick sedan hem och dammade av alla mattorna nere i källaren medans det var uppehåll med regnet!!!

Sedan var det bara att hoppa in i duschen och vänta på mitt besök som skulle komma och hälsa på  En kompis som jag har känt länge!! Vi tävlade tillsammans på 80- och 90-talet och sedan jobbade vi på samma jobb i 3 år innan jag bytte "hus" och började på Demensboendet där jag jobbade i 11 år innan jag började på mitt nuvarande jobb. Vi brukar träffas några ggr per och prata och ha trevligt   Hon hade köpt med sig smörgåstårta=LYXFIKA 



När hon hade åkt hem blev det dags att hämta Henrik på skolan och sedan vidare för att titta på en vinterjacka till honom på Intersport. Han hittade ingenting som passade...medans jag köpte en ROSA tunnare fleecejacka för 99 kr!!! Den var jättefin  Vidare till Rusta där jag bla hittade Bacongodis till hundarna på REA!!! Det blev att köpa några paket  Sedan svängde vi in på ett ställde där de har totalutförsäljning av kläder då butiken upphör. Jättefina kläder men alla jackorna var tyvärr för små för Henrik   Jag hittade däremot figursydda T-shirtar för 19 kr st och en funktionströja i vit/rosa för 49 kr  När jag kom till kassan visade det sig att det var halva priset på allt!!! Betalade en "spottstyver" för riktigt fina tröjor 

Och vidare till H&M där jag hade sett en brun ganska lång kappa till bra pris. De har visat den på TV-reklamen under veckan   Provade den och bestämde mig för att "slå till" och köpa!!! Tycker att det är bra att kunna ha en längre kappa någon gång emellanåt. Pris: 399 kr 

Ett stopp på McDonalds där vi köpte "Mac chicken JR", strips och lökringar. Henrik åt i bilen medans jag vackert fick vänta med att äta tills vi stannade på parkeringen på ÖB  Gott med lite mat kan jag säga 

In på ÖB och kolla runt och handla lite även där!!!

Sedan körde vi mot sista stoppet för dagen...ICA!!! Jag köpte bla mer av den goda muslin/crynchyn med choklad/nötter/tranbär  Jag, L-O och Henrik är helt frälst i den nu!!!

När vi var på väg ut ur affären upptäckte jag att de hade ett bord med försäljning av "Rosa bandetgrejer"!!!

Självklart kunde jag INTE låta bli att köpa!!! Det blev en stor rosa bandet magnet (20 cm) som man kan ha på kylskåpet eller bilen och en rosa regncape....tänkte ha den i stallet och använda dem OM det regnar när jag ska gå hem  

        3 timmar senare landade vi hemma nöjda och glada  Eller jag vara allafall nöjd och glad 

Det har regnat någonting fruktansvärt mycket under em!! Helt sjukt mycket!!

När jag hade packat upp allt tog jag bilen ner till stallet för att smörja T för sista gången idag. Han stog faktiskt ute i regnet och åt ur stora höhäcken när jag kom.

 

Men han måste nästan nyss ha gått ut för han var i princip torr  Han märkte nog att det var jag som var på G och skulle kolla läget lite 

Otroligt snälla och tålmodiga hästen står lös och som ett ljus medans jag smörjer penicillinsalva på ett ben....gel på ett annat och salva på det tredje  Vad är det för sak när allt går på räls  UNDERBART!!!

NU HAR JAG LANDAT HEMMA OCH SKA UMGÅS OCH SE FILM MED MIN KÄRA MAN!!! Jag har återigen haft en riktigt, riktigt bra dag!! Jag börjar bli otroligt bortskämd...det är 5:e dagen i rad som är riktigt bra den här veckan!!!

Vinglaset, varma chokladmuggen och godiset står på bordet och väntar på mig 

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll och glöm inte myset!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby       

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards