anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Klar i stallet:D

Av anaby - 15 februari 2012 17:18

Det gick fort att ta sig ner till stallet med sparken   Dock hade pappa inte hunnit med att skotta på gårdsplanen eller bak bredvid T:s hage...så jag fick bära sparken dit  Vill gärna ha sparken på baksidan där den inte syns så att ingen åker iväg med den 

Började med att ge T mat och sedan skottade jag bort all snö runt omkring stora höhäcken. När det var klart drog jag ut allt hö som var kvar så att T lättare kan äta upp det. Har tänkt fylla på hö imorgon men vill gärna att T äter upp allt innan jag fyller på. Om jag drar ut det sista brukar han vara duktig på att äta upp det  På så sätt blir det lite mindre "svinn" från höbalen   Sedan var det bara att fortsätta skotta vid den provisoriska dyngstacken, vid Termobaren och ut mot vindskyddet och fram till grinden. Avslutade med att skotta där redskapen står!!! Det gick faktiskt överförväntan  Då det var lössnö gick det ganska snabbt trots att det är ganska mycket som ska skottas...uppskattar att det kanske tog 30-40 min max  POSITIVT!!! Mockade och fyllde vatten. Eftersom det ska bli kallare inatt...kring -15 fick T på sig det fleecefodrade regntäcket och i och med det gick han direkt och ställde sig vid stora höhäcken för att äta  Han har knappt rört höet inne i vindskyddet....vill verkligen stå UTE och äta 


Här kommer ett gäng olika bilder på när T står och äter & myser vid den stora höhäcken i olika årstider  

 







 

 
 


 



 



   






 



 



   





 



 





 

Japp!! Det var nog alla bilder  



Lite mys med T  blev det innan jag "bar" sparken tillbaka till vägen  Tur att den inte är så tung  Det gick inte lika fort att sparka hem kan jag säga...men det kändes bra att ha varit till stallet och fixat klart allt  Det är bra att röra på sig lagom trots att man har rejält ont. Då får man tänka på annat och smärtan blir faktiskt lite mindre Innan jag låste fast sparken passade jag på att "märka upp den" med mitt namn. Fick tillåtelse av mamma att skriva mitt namn då hon aldrig använder den  

Nu ska jag ta mig en varm dusch och sedan väntar middag borta!!! Det känns som om det blir en lugn och bra kväll    och förhoppningsvis en bra natt på jobbet  

Ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby         

 
 
Olivia Gustavsson

Olivia Gustavsson

15 februari 2012 17:51

sv. tack för tipsen men tyvärr funkar det inte alls riktigt så.. Det funkar aldrig bättre någon anna dag direkt. Hon gör såhär VARJE gång på banan. Ibland går det när jag har träning med Lisa eller så, men när hon börjar tjura finns det verkligen ingenting att göra. Hon blir som döv i hela sig och tar man spö sparkar hon och tar man sporrar stegrar hon. Vi har försökt med allt, skita i banan och rida i skogen ett tag, göra massa roliga saker på banan, hoppa(som hon annars älskar) , rida mycket på banan så hon lär sig men INGENTING funkar. Hon bara står och slår.

http://oliiviiagustavsson.blogg.se

anaby

17 februari 2012 11:25

Det är inte lätt med speciella hästar!! Men framför allt att veta hur man ska gå tillväga. Det som funkar på en kanske inte funkar på en annan:S Hoppas att det löser sig för er!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards