anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

1 natt avklarad och 1 till att jobba innan helgen blir ledig:D

Av anaby - 28 mars 2012 15:21

Natten på jobbet gick bra att jobba. Lite trött men det är ju inte så konstigt då jag har varit borta från jobbet i 1 månad. 1 natt kvar att jobba och sedan är helgen ledig. Känns skönt med "mjukstarta" med 2 nätter innan det kör igång ordentligt nästa vecka 

Har sovit helt ok!!! Kom just hem från stallet och T. Idag kan jag säga var "Herr´n" lerinpackad x 2-3  Han såg nästan ut som "Robocop" med pansardräkt  Jag borstade av det värsta med MB så att han såg någorlunda ut....kommer nog att ha igen det imorgon för om jag känner honom rätt blir det nog 2-3 rullningar till innan jag hinner ner för att rida imorgon mitt på dagen

Det som kändes bra nere i stallet idag är att hagen börjar torka upp ordenligt  Halva hagen är numera inte lerig längre utan lite, lite mjukt geggig. Närmast grinden och vid höhäckan är det fortfarande blött men där rinner det fortfarande vatten från den stora snöhögen vid grinden. Kanske att hagen är helt upptorkad till nästa vecka    

Det var rejält varmt ute...kring 10 + grader!!! Tjjjjooohhoo!! Nu känns det som om våren är på språng även här uppe i Norr 

Nej, det är väl dags att rugga upp sig och byta kläder och fundera på middagen!!

Ha en fortsatt jättebra onsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

28 mars 2012 22:13

Blir en härligt lång vår i år!! Herregud, snön kommer ju i princip vara borta i april!! Sjukt härligt!
Skönt att mjukstarta, som för mig då. 2 nätter, och sedan ledig, vad jag vet iaf..
Sv: Ganska enkelt när man väl kommer på det.. hi hi, jag sov på saken sedan sa det bara "AHA"!! ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

28 mars 2012 22:23

Det är helt otroligt vilken tidig vår och sommar vi kommer att få i år!!! Mycket snö har redan tinat bort från sommarhagen...man ser gräset på nästan halva området som är uppe vid oss:O Har nog aldrig hänt tidigare vid den här tiden!!!

Det låter jättebra att du också får en mjukstart!! Hoppas att du kan vara ledig i helgen!!

Då blir det nog så för mig med...jag får sova på saken så får jag se om det "klickar till" imorgon eller på fredag;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

28 mars 2012 22:28

Sv: VA!!! Ha ha!! Ja ja!! Får väl känna mig brädad... ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

28 mars 2012 22:31

Harkel...host...host..harkel..fast bara "lite" brädad;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

28 mars 2012 22:45

Sv: ha ha!! Får väl tro på det.. ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

29 mars 2012 22:47

Det får du allt göra;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

29 mars 2012 08:04

Skönt att vara tillbaka på jobbet igen.

Men fy vad lera i hagen :( javg hade totalt förträngt hur det såg ut här för några veckor sen, hihi...jag förstår inte varför alla hästar ALLTID måste rulla i den värsta geggan.....den här årstiden kan det ju knappast vara som skydd för insekter eller solen? Kanske som hundar för att dölja sin lukt? Eller kanske mest troligt att det kliar när dom släpper päls? Men kliar det mindre ju mer blött och geggigt det är?

Ja, det var ett litet ävetyr att ha en älg så nära hagen, Brigade brydde sej inte om älgar, men Ava blev skräckslagen....eller kanske mest överraskad?! de senaste morgnarna har dom stannat och tittat oroligt men vi har inte haft sällskap igen....phu!

http://marresmams.blogg.se

anaby

29 mars 2012 22:45

Det känns jättebra att börja jobba igen:) Mina Brukare har visst längtat efter mig;) Hi hi!! De är så underbara så det finns inte!!! Har väldens bästa jobb:D

Förhoppningsvis torkar det upp riktigt bra nu under 1-2 veckor så att vi får torrt i både hagar och på vägen:) Jag kan inte heller riktigt förstå varför man ska rulla sig i leran?? Tur att det är övergående...det blir inte lika jobbigt när hagen torkar upp;)

Läskigt med en älg så nära inpå stallet och hästarna!! Himla tur att det gick så bra ändå. Och att ni sluppig fler påhälsningar!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards