anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

1 natt gjord och 1 natt kvar innan jag får sova 1 natt;) Hi hi!!

Av anaby - 28 augusti 2012 19:16

Igår när jag kom till jobbet säger kvällspersonalen: Himmel så skönt att du kom nu!! Ok, tänkte jag...det kanske har varit en jobbig kväll?? Nej, då inte...det var bara de att Brukarna hade verkligen tjatat och längtat tills jag skulle komma till jobbet  De är så otroligt gulliga!! Måste har världens bästa jobb utan tvekan  

Natten gick bra att jobba...bättre än förra veckan. Känner mig piggare nu utan tvekan. Har nu gjort 3 nätter av sammanlagt 7 så kroppen börjar sakta men säkert vänja sig vid att "vaka" igen  

Tog bilen ner till stallet då T stog inne i vindskyddet imorse. Han blev glad att få lite mat  Det fanns kvar hö i höhäcken fortfarande...vilket tyder på att han betat en del igår kväll och nu på morgonqvisten  

Hade även både kissat och bajsat en del inne i vindskyddet så jag mockade när jag ändå var där nere. Oftast så kommer han upp till huset på kvällen och då brukar jag passa på att ge honom kvällsmaten  då brukar jag inte gå ner. Men nu är det mockat och fint igen.

Sedan hem och sova!!!
Har sovit skapligt. Kommer nog att ta hela veckan innan kroppen är "riktigt" invand på att sova på dagen igen. Men till nästa nattjobb kommer allt att vara i fas igen  

Har sett på lite TV och tagit det ganska lugnt sedan jag steg upp. Åt en tidig middag i och med att jag jobbar inatt och har ätit frukost redan vid 05.00-tiden.  Magen känns för tillfället väldigt bra!! Det gäller att äta och dricka bra när man jobbar natt så att kroppen orkar med att vara vaken  

Har alldelens nyss varit ut och gett T hans kvällsmat. Han var både busig och glad och slängde med huvudet så där som i princip bara travhästar gör  Sedan lyste ögonen av bus på honom  Håller tummarna för uppehåll imorgon så att vi hinner ut på en ridtur vid lunchtid när jag vaknar till liv. Hade varit trevligt   Jag får se men man kan alltid hoppas!!!

Nu sitter jag framför TV och ska se på DVD "Sköta häst" som jag köpte billigt på Ginza för några veckor sedan. Har sett några av dem och de är helt ok. Även om man har ridit i många år tycker jag att det är roligt att höra "proffsens" tips!! Finns alltid småsaker som man kan ta till sig även om man är "gammal i gemet" som jag  

Matkassen är packad till jobbet så nu ska jag bara njuta av DVD en stund tills "Robinson" börjar!!

Jag tackar och bockar för era trevliga kommentarer!!! Uppskattas enormt mycket  Tänkte svara på dem under natten på jobbet!! Så jag har inte glömt bort er!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards