anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av anaby - 10 oktober 2012 23:08

Jag kollar igenom T så gott som varje dag och letar efter krustor om ev. mugg på hans bakben. Ungefär 2 ggr i veckan går jag igenom benen VÄLDIGT noga för att se ordentligt hur det ser ut. Hittills har det varit helt muggfritt och inte en tendens till krustor....det känns fantastiskt bra  Nu för tiden kan jag säga att all vit päls har växt ut och han ser ut som vanligt på bakbenen igen. Han har någon vecka kvar på "mag-tarmkuren" sedan blir det ett uppehåll. Kommer dock att ha STOR uppsikt dagligen på hans bakben då och ha "en plan" om att starta upp "mag-tarmkuren" igen OM muggen kommer tillbaka. Hoppas dock att jag slipper det!!! Men man vet ju som sagt aldrig vad som händer. Kommer att uppdatera med inlägg om hur det går framöver. Fram till dess blir det inget mer mugg-prat  

Speciellt nu när det är så blött och geggigt ute!!!


     


En liten tillbaka blick på när det var som VÄRST 12/7 2012.


 


Efter Hibitaneomslag x flera, Superbra hästsalva, Magnesium, B-vitamin och 2 olika mag-tarmkuren.. ser det ut så här bra 25/7 2012.


 


Utläkt 16/8 2012  Nu fattas bara pälsen!!!





Mvh anaby  

Av anaby - 10 oktober 2012 21:48

Tänkte bara berätta att jag har blivit stoppad 3 ggr nu under den här veckan när jag varit ute och ridit   Det är människor som tycker att vi är så fina i rosa och att T är så lugn och fin  Sånt värmer ju mattes hjärta  

Alla som ser honom som man pratar med när vi är ute och rider.... berömmer honom för att han är så otroligt lugn. Det känns jättebra för mig då det känns som om det faktiskt är så och inget jag inbillar mig själv!! Ibland vill man bara ha "kvitto" på att man känner och tänker rätt med sin häst  Då är det rätt så bra att helt okända människor säger vad de tycker  ...och det känns helt fantasiskt när dessa okända människor har samma uppfattning om min häst...som jag själv har  


Här kommer några bilder från oktober 2011 på mig och T  


       

Life is good  

Mvh anaby  


Av anaby - 10 oktober 2012 20:00

Hade en bra natt på jobbet och när jag åkte hem "småregnade" det lite....usch!! Min förhoppning om uppehåll efter min 4-timmars sömn var obefintlig  Men ack så förvånad jag blev när det faktiskt var uppehåll och lite sol när jag steg upp vid 12.00-tiden   Det tog inte lång stund så stog T och betade här uppe. Passade på att släppa in honom i paddocken och sedan tog jag igen mig en liten stund till innan det var dags att rida.

Henrik slutade sent från skolan idag annars hade jag tänkt att han skulla få fota oss. Men tji fick jag  Här kommer allafall några nya bilder på lite rosa utrustning från idag. Hoppas att någon kan fota oss under nästa vecka!!!



Nu har stigbygelreflexerna kommit på plats  Köpta från Hööks förra året!!!  Och nya vita stigbygelplattor  


   


Gillar skarpt den är rosa reflexhästen    Också från Hööks!!! Köpt både förra året och förförra året. Har för mig att de kostade 10 kr och hela summan gick till förmån för Bröstcancerfonden  Har tyvärr inte sett några såna här rosa reflexer på Hööks i år eller något annat rosa....får se om det blir någon kampanj i år.


 


Närbilde på stigbygelreflexen. En sån här smidig "rap-on" eller vad det heter  ...finns i gult också på bla Jula och Börjes. Supersmidigt att bra rulla på stigbygeln  


Sedan bar det iväg på ridtur....något sliten och trött men vid gott mod  

T kändes jättefin redan från början!!! Gillar skarpt att han är så mjuk i munnen nu för tiden  

Travade till kyrkan och nedanför kyrkan på en mycket trevlig häst  Kan säga att den här ridturen idag var som bomull för både kropp & knopp  Vände och skrittade nerför backen och sedan trav igen...nedsittning och en mycket trevlig trav....bortskämd? Japp!! Rejält men jag är så otroligt nöjd och glad över min häst  

Skrittade hemåt och passade på att fota löven på marken. DET ÄR MYCKET NU!!!


   


Som ni ser är det mindre på vägen där det inte är så mycket träd  


Sedan var det dags för sista traven och han kändes lika fin i den  Gick att korta ner honom rejält idag också. Mycket beröm och hästgodis medans vi skrittade hemåt!!
T nöjd och jag piggare i både kropp & knopp  

Väl hemma blev det mat och magnetbehandling för T medans jag fylla på vatten i hage + paddock. Han har inte druckit lika mycket vatten från hagen och paddock senaste tiden. Gissar på att det beror på regnet...han dricker det mesta av vattnet nere i vindskyddet där jag fyller på nytt varje dag  

Sedan var det bara att byta skor till gummistövlarna och gå ner för att mocka, fylla på vatten och hö. Passade på att packa 5 hösäckar så att det finns tills på måndag  Nu är det bara att bära ut hösäckar!!!


Hittade en ny "rull-grop" som "Herr´n" har börjat använda  


 


Han har börjat rulla sig i grindöppningen mellan sommar & vinterhagen. Blir intressant att se HUR det blir när grinden stängs på några veckor  


Jag har även fotat T:s alternativa väg upp & ner till huset.


 


Den befintliga vägen går som ett S......och är för tillfället VÄLDIGT blöt  T  har då börjat galoppera rakt fram istället. Det innebär att han har gjort en NY väg till vänster om den gamla istället för att följa S-svängen. Riktigt smart tycker jag!!! Känns också bättre att kunna ha kvar honom i sommarhagen ett tag till...så länge det går!!


Hem för att rugga upp sig och byta om kläder och sedan iväg på ICA (för omväxligsskull) för att handla!!! Nu har jag fixat middagen, fixat med sista svampleveransen som ligger på tork och packat upp all mat medans min kära man gick på prommis med hundarna. Efter middagen ska jag iväg och hämta upp en Tupp-produkt som en jaktkompis till L-O har beställt. Men efter det....ska jag bara slappa i soffan och se på TV  

Nej, dags att skynda sig och äta middag innan jag tippar omkull!!
Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards