anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av anaby - 17 oktober 2012 23:14

Efter middagen blev det lite fix här hemma. Bla byte av sängkläder och ta hand om tvätten.....och fortsätta tvätta....röja en del i köket. Resten tas imorgon!! Sedan är veckans städning klar  

Sedan har vi tagit det lugnt i soffan framför TV   Härligt!! Har sett på Bonde söker fru och Scandal...var tyvärr inget Grey´s ikväll  Så kan det gå!!!

Nu ska jag snart hoppa i säng!!!

Sov gott och ha de jättebra så länge!!
Mvh anaby  

Av anaby - 17 oktober 2012 16:27

Var just på väg ner till stallet när min kära man kom hem tidigare från jobbet!! Helt otippat!! Dessutom hade han varit och handlat mjölk,fil och annat tungt för att jag ska slippa det imorgon   ME LIKE....OR LOVE  

Frågade lite snällt om han kunde tänka sig att följa med till stallet och brodda på T?? Jo, det skulle gå  ME LOVE EVEN MORE IF POSSIBLE  

Tog med mig det nylagade regntäcket och tänkte byta till det då det andra fömodligen var rätt blött. Hade även bilen full med torvmix och spånbalar  Tog in T och började sanera hans ben...först med borste...och när jag sedan skulle hämta en handduk från skrubben fanns det ingen  Hade tagit hem alla för tvätt  Dock hade jag en stor handduk i bilen som jag har använt att torka rutan med på morgonen när jag åker hem från jobbet....det var tur att den fanns för annars hade jag fått åka hem och hämta en ny handduk!!

Måste skriva en lapp till mig själv: TA NER HANDDUKAR TILL STALLET!!!

Efter hovkratsning, borstning och sanering med handduk såg T skaplig ut på benen. L-O var lite smart...eller väldigt smart och lindade in T:s ben i handduken innan han tog upp dem för att brodda  Det gick bra att brodda på....broddhålen var inte så nötta än så länge...pust!!! T stog riktigt snällt  Tog sedan på ett nytt torrt regntäcke och släppte ut T. L-O körde bilen på baksidan så bar vi in spån + torv till vindskyddet. Sedan åkte L-O hem med bilen och jag gjorde klart i stallet. Först fick T hö....sedan sopade jag och städade upp i gången innan jag fyllde på vatten. Efter mockning fyllde jag på med 1 torv och 1 spån. Den andra spånsäcken ställde jag in i T:s box där kaninen bor för närvarande. KLAR!!!!


 


T fick några morötter och står och äter i godan ro med sitt nytvättade och nylagade regntäcke  


 


Har fyllt på med 1 torv+ 1 spån. Väntar med att fylla på med 1 spån till... tills början på nästa vecka när det förhoppningsvis slutar regna  



Det är blött i hagen men där vi fyllde på med mer grus/sand ser det väldigt mycket bättre ut än innan påfyllningen!! Om man jämför med hur blött det är nedanför grinden....så ser man stor skillnad  Är otroligt glad att vi fyllde på när vi gjorde så att hagen ser någorlunda ut nu  



 


Ett bakben från T medans han står och äter morötter i godan ro under tak helt torr   Kan nog inte riktigt med ord säga HUR MYCKET vindskyddet betyder för mig och T...men jag är så glad och tacksam att vi byggde det och att T trivs så bra där inne som han gör  Han utnyttjar det verkligen till fullo  VARJE DAG ÅRET RUNT  



Och en liten filmsnutt från regnet idag:



 

När allt kring T var klar gick jag hem och då var det inte mycket regn. Dock rejält blött i sommarhagen. Får ta beslut från dag till dag och NÄR jag ska stänga av sommar och vinterhagen....känns lite tungt att stänga av hagen men blir det för blött har jag inget val.....suck!!

SLUTA REGNA SÅ ATT HÄSTEN KAN GÅ KVAR I HAGEN I 2 VECKOR TILL!!!

Håller på att tvätta det andra regntäcket och ska laga det innan användning. Då är alla täcken som T brukar använda hela nu inför senhösten  Är superbra att hänga upp täcken i pannrummet. De torkar till dagen därpå  

Nu ska jag börja med middagen och L-O ska gå på en prommis med hundarna. Sedan ska vi städa här hemma...känns skönt att göra det idag så att det är gjort inför helgen  Jag ska åka och handla mat imorgon också...så att vi har mat resten av veckan. Skönt att slippa åka under helgen. Det SKA vara uppehåll så jag tänkte faktiskt försöka bli fotad och filmad då!! Nu var det länge sedan det filmades när vi red...börjar vara dags  

Nej, som sagt...dags att börja med middagen!!
Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll och glöm INTE bort Bonde söker fru och Dallas ikväll  

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 17 oktober 2012 11:59

Det har varit kallt inatt och is och halkigt i hagen!! T stog uppe vid huset och väntade på sitt täcke när jag vaknade  Jag vet att jag tjatar om honom   Men han är så underbart klok i mina ögon 


    


Han fick på sig det blå regntäcket och sedan fick han beta i paddocken en stund. Insåg efter en timme att det skulle fortsätta regna så han fick sitt kraftfoder och då öppnade jag upp till sommarhagen. SUCK!!! 

Det blir nog så att jag kommer att brodda på honom idag och rida imorgon istället för idag. Ska åka ner till stallet på en stund och dola på lite. Finns inte så mycket annat att göra än att vara inomhus en sån här dag  Har en del att göra hemma också så allt är på gott och ont ...som det ska vara!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har även ringt till VC för att begära ett läkarintyg på att Henrik har migrän. Ett krav från skolan då han har varit borta 3 dagar sedan skolan startade....varav 1 gång fick han synbortfall och gick till skolsystern och fick medicin och vila. Jag hämtade honom och cykeln lite senare då skolsystern INTE ville att han skulle cykla hem. Ibland blir man lite less på skolans system. Det finns ju de som SKOLKAR och är borta mycket....så man tycker att man ska lägga energin på dem istället. Men när vi får intyget kan de INTE klaga på OM han är sjuk någon gång emellanåt. Hans Mentor har förklarat för skolan att han sjukfrånvaro beror på hans migrän. Vi har migrän i släkten då både min mamma och min syster har det. Jag har dock som tur är klarat mig hittills!! Peppar, peppar!!!

I december 2011 var vi till läkaren för att kolla upp migränen. Han ska ringa upp imorgon så får jag veta om vi måste göra ett nytt besök eller om det räcker med att vi pratas vi via telefonen. Jag bad även att han skulle skriva ut receptbelagd migränmedicin så att vi har utifall att de blir de här större migränanfallen med synbortfall!! Får höra vad läkaren säger imorgon. Tror INTE att det ska vara något problem....men man vet ju aldrig  Det lär ju visa sig imorgon om inte annat  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag chilla en liten stund till och sedan iväg till stallet och fixa och trixa lite innan jag åker hem för att fortsätta  här hemma. Ska bli skönt att få saker och ting gjorda!! Så kan man slappna av resten av veckan  

Ha en fortsatt jättebra onsdag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards