anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av anaby - 3 oktober 2012 15:45

Tog sovmorgon imorse då jag ska jobba inatt. Har sovit som en sten och känner mig laddat för nattjobbet  

Tog det lite lugnt på fm...bla satt jag och såg på hopptävlingarna från Gävle som man kan titta på Webb-TV i efterhand  Det var en 150 cm hoppning på söndagen eller Grand Prix heter det  Hann nästan med att se hela grundomgången innan jag gick ut för att rida  

T stog uppe och betade vid huset så jag tog in honom i paddocken för att underlätta när vi skulle ut och rida.

Idag var vi rosa igen....samma utrustning som tidigare i veckan  

Sol och skapligt blåst men det visade sig vara ett bra ridväder  

Så bar det av till kyrkan!!
Knappt någon människa efter vägen idag?? Helt otippat med tanke på vädret kan jag säga!!!

T skötte sig fint redan från början. Han har "nästan" slutat med att ligga på i handen nu....det tog inte många meter innan han var helt loss och travade på med öronen framåt  

Det blev en "tvärnit" när vi kom fram till bänken strax före där vi saktar av traven. Det satt nämligen en tjej på bänken som var skymd av ett träd bredvid.....T upptäckte henne bara någon meter bort och då blev det en tvärnit....något jag hade räknat med  Fick igång honom i trav igen och sedan travade vi ca 10 meter till innan vi saktade av. Skritt nedför backen och sedan trav igen. Kändes riktigt fin  

Trav uppför backen och skritt ner. Sedan plockade jag ihop honom rätt så mycket när jag satt ner i traven.

KÄNDES VERKLIGEN KALASFIN  Beröm, klapp och hästgodis!!!
Skritt till sista travstäcken och där kändes han riktigt, riktigt fin  

Det är såna här dagar man önskar att man hade en GRUSPADDOCK att rida i  Så att man kan jobba honom lite mer på volt. Känns inte så muntert att galoppera varken på vägen eller på gräset pga allt regn som kommit senaste tiden. Det får helt enkelt vänta ett tag till!!

Skrittade hemåt!!!

Träffade på några som ville ha vägbeskrivning om hur de skulle cykla nere vid älven och även ett äldre par som var ute och gick på prommis. De tyckte att T var SÅ FIN I SIN ROSA UTRUSTNING  Hi hi!! Och så fort man säger Rosa bandet så säger de alltid: SÅ KLART ATT DET ÄR DÄRFÖR DU HAR ROSA!!!


 

På väg hemåt  Vägen ser otroligt bra ut med tanke på allt regn som kommit senaste tiden. Några stora och några mindre vattenpölar finns det. Dock är det mycket löv och gegga mot kyrkan vilket gör att det blir en aning halkigt  Men om man rider mitt på vägen där när det inte är några andra på vägen...funkar det bra  

Väl hemma igen fick T mat och magnetbehandling och jag passade på att fylla på vatten i hage + paddock. Sedan gick jag ner för att mocka och fylla på vatten i vindskyddet. T hade bajsat rejät mycket inne i vindskyddet...mest troligt pga regnet igår... så det var välbehövligt  Allt hö och vatten var slut också!!!

Sedan hem igen och ta av T magneterna och grimman.


 

En inte alltför nöjd fotomodell i rosa grimma  Tycker att den rosafärgen gör sig jättebra mot hans mörka färg 

Håller på att tvätta de rosa ridbyxorna så att jag kan använda dem under helgen. Det ska vara fint väder både lördag och söndag...så förhoppningsvis kan jag få någon som kan filma och fota oss  

Nu har jag landat hemma igen och ska göra mig några korvmackor och varm choklad och se klart på GP-hoppningen från Gävle   

Sedan blir det att ta en dusch, äta middag och jobba inatt. Känns väldigt MÄRKLIGT att endast jobba 1 natt!! Vanligtvis jobbar jag 2 nätter i rad. Får se hur det blir med ridningen...om T får vila imorgon och sedan rider jag på fredag istället. Beror lite på HUR MYCKET det regnar imorgon och på fredag?? Får se hur jag gör men han kan behöva 1 vilodag nu tycker jag då han har skött sig så otroligt bra  

Nej, dags att inta lite föda och vätska så att jag inte tippar omkull!!

Ha en jättebra fortsatt onsdagkväll!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby    


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards