anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av anaby - 19 oktober 2012 23:56

Jag har varit hos en kompis ikväll och haft riktigt trevligt  Lugnt och härligt sånt där som man behöver emellanåt   L-O var snäll och både skjutsade mig dit och hämtade mig  UNDERBARA MAN  

Har kommit hem för en stund sedan och ska snart hoppa i bädden!!

Kan säga att jag är mer än tacksam att T har broddar då det ska vara minusgrader inatt  Det innebär ju att alla vattenpölar kommer att bli till is och halkiga inne i hagen....nu kan jag slappna av då jag vet att han kommer att hålla sig på benen ändå  

Imorgon blir det filmning och fotografering!! Det ska nämligen bli några + grader och sol ute  Vet dock inte hur mycket ridning det blir...om jag ens kan trava men fotografering av vår ROSA utrustning lär det i allafall bli  

Sov gott och ha de jättebra så länge!!
Mvh anaby  

Av anaby - 19 oktober 2012 16:05

Idag när jag vaknade det mycket.....höll nästa på att börja gråta  VILLE GÄRNA RIDA IDAG!! MEN SUCK!!!

Realist som man är kände jag att jag bara kunde vänta och se OM det skulle sluta regna....

...vilket det gjorde efter kl. 13.00  Hade en hel del grejer som skulle ner till stallet så det blev bilen idag med.

T stog uppe vid huset idag när jag var på väg ner till stallet. Tog inte lång stund så kom han ner till vindskyddet.

Idag kan jag säga var jag mer än TACKSAM att T har broddar på sig  Blött i gräs...gegga på vägen....otroligt halt!!!

Jag var förbered på att T skulle snubbla en del idag pga broddarna. Har endast 2 broddar i trakten men han är så otroligt känslig för broddar  och är det någon mm för lång (enligt T) snubblar han då han inte ids lyfta på hovarna tillräckligt  Jag blev mycket förvånad idag när T snubblade 1 enda gång?? HELT FANTASTISKT!!!

Skrittade mot kyrkan och sedan när vi kom till växthusbacken blev det trav......inget problem med stora lövhögar eller kvistar idag  Han travade förbi utan att stanna och spana speciellt mycket Nerför backen och trav igen. När kändes det tryggt med broddarna med lite nedförslut och trav på geggan  Inga problem!! Lugn uppför backen...skritt ner och sedan trav igen. Just som vi börjat trava började kyrkklockarna ringa  De låter VÄLDIGT högt....T fortsatte att trava men tyvärr blev han lite spänd...inte så konstigt med tanke på omständigheterna. Är dock väldigt nöjd med honom ändå...för att travade och lyssnade väldigt bra på mig hela tiden  Man får ju tänka på förutsättningarna också!!! Skritt till sista travsträckan och där kändes han kalasfin  Ingen kyrkklocka som störde där inte  Väldigt lätt och luftigt steg idag!!! HÄRLIGT!!

Sedan blev det mycket beröm och skritt hem. Nu har han slutat reagera för byggbaracken vi går förbi som står bredvid vägen  

När vi nästan var hemma kom en lite hundvalp springande mot oss från en av hästhagarna. Han blev nyfiken på oss och ville inte alls lyssna på matte som stog och mockade i hagen T som är så otroligt klok gjorde helt enkelt halt och ställde sig och tittade på hundvalpen. Han var inte stressad eller något sånt utan ställde sig bara vid vägkanten och stog helt stilla. Då var vi så klart inte alls lika intressant och "den lille" gick tillbaka till matte  UNDERBARA HÄST!!!

Mycket beröm och så fortsatte vi skritta hem igen!!!

T har vilat i 3 dagar pga regn och att jag var så otroligt trött igår  Det fanns varken ork eller lust till en ridtur igår   Trots denna vila var han så otroligt lugn och fin idag när jag red....älskar min häst över allt annat kan man lugnt säga  Förutom min familj så är han det BÄSTA jag har i livet  


 

En bild från förra oktober på oss    Jag sitter barbacka utan hjälm i hagen endast pga fotograferingen!! Jag har ALLTID hjälm vid ridning!!!


När vi landat hemma i vindskyddet fick T mat och magnetbehandling medans jag fyllde på hö, vatten och mockade. Passade på att prata med hundvalpens matte lite. Han är "bara" 4 månader gammal och HUR SÖT som helst  Hi hi!! Man glömmer ju bort att man har haft "små hundar" själv när våra hundar var valpar  Samma sak med barnen....som är stora nu!! Tänk att de har varit riktigt, riktigt små en gång  

Det ska bli både roligt och intressant att se hundvalpen framöver. De växer ju så fort de små liven!!!

Sedan har jag packat 5 hösäckar till. Det blev bara 5 st sedan tog höet slut  Nu klarar jag mig med hö tills nästa fredag. Ska höra med pappa om vi kan rulla in en höbal på onsdag eller torsdag nästa vecka. Huvudsaken jag har den på plats innan lördag. Brukar inte vara något problem att få den på plats!!!

Har även packat upp utrustningen jag tog ner till stallet. Nu börjar det mesta vara på plats. Tror att nu är det i princip bara sjukvårdslådan som står kvar här hemma och det fleecefodrade regntäcket. Förutom det kan jag inte komma på att det är något mer som ska ner till stallet....det lär väl visa sig framöver annars  

Har nu landat hemma och känner mig både pigg och glad  Väntar på att L-O ska komma hem från älgjakten...så att vi kan äta middag. Sedan ska jag till en god vän och umgås ikväll!!! Ska bli väldigt trevligt  

Ha en fortsatt jättetrevlig och bra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards