anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av anaby - 15 oktober 2012 19:00

Har sovit väldigt gott inatt!! Inte vaknat en enda gång   Men hela fm  har tyvärr varit otroligt seg....kroppen är trött...det tar nog några dagar innan jag är igång igen. Förhoppningsvis känns det bättre redan imorgon  

T kom upp till huset så jag passade på att släppa in honom i paddocken så att han är redo när vi ska ut och rida sedan.

Just som jag börjar gå ut med utrustningen börjar det GIVETVIS började det att regna   Skyndade mig att borsta för att få på sadeln innan ryggen blev för blöt. Sedan på med benskydd, träns och iväg!!!

När jag väl kom upp i sadeln....slutade det att regna  WOW vilken tur vi hade idag!!! Hi hi!!!

När jag var på väg förbi stallet....rasslade det till rejält uppifrån huset och T och jag hoppade högt  Byggjobbarna höll på att ta ner byggställningen. De såg ju inte att vi kom på vägen och just när vi passerade så slängde de ner plåtar och annat. Killen bad om ursäkt!! HELT OTROLIGT!!!

T är ju fantastiskt duktig nu för tiden. Han hoppade högt och stannade sedan och stog stilla  Fick en klapp och "rätt" så gick vi vidare. DUKTIG HÄST!!!

Efter grannen i det röda huset träffade vi på en byggbarack vid sidan av vägen. Lite läskigt tyckte T men gick förbi på andra sidan vägen. Får han bara titta så går han förbi utan problem även om ögonen är STORA  Sånt här är superbra miljöträning för honom  

Sedan var det dags för trav och idag låg det en liten, liten gren vid vägen så T var tvungen att "tvärnita" och stirra på den  Inga problem att ta sig vidare och förbi....så vi fortsatte mot kyrkan!!!

Fortsatte nedanför kyrkan och där dök det upp en människa bakom förrådet (bredvid vägen) som Kyrkan har till sina maskiner....T hoppade högt och stannade.....inga problem.....klapp och "rätt" och sedan fortsatte vi i trav  

Han reagerar men blir inte uppstressad eller uppjagad utan konstarerar att...ok, det var inte farligt...vi går vidare  Travade uppför backen och skrittade sedan ner och travade tillbaka.

Vilken härlig trav han hade idag....mer energi och härligt scwung med ett stort leende på läpparna  

Börjar bli dags att träna skänkelvikning i trav nu när han känns så stadig och fin  

Skritt till sista traven...

Och sedan kortade jag ner honom rejält....trevlig scwung och takt...och lugn häst  Gillar skarpt att han ligger kvar i handen och är mjuk och att han är så otroligt lätt att ställa i kroppen nu. Han rättar sig på en gång så fort jag lägger till skänkeln och ligger sedan kvar även där.....JAG GILLAR VERKLIGEN MIN HÄST IDAG  

Mycket beröm och hästgodis  Sedan skrittade vi hemåt!!!


 


Nu började solen titta fram!! Idag kan man nog ärligt säga att VI HADE TUR MED VÄDRET  

När vi började närma oss huset hörde jag hur byggjobbarna slängde ner plåtar och annat men slutade när vi passerade  Tackade grabbarna för att vi fick gå förbi i lugn och ro!! Väldigt trevligt att de visar hänsyn trots att jag red på vägen  T skrittade lugnt förbi och hem.

Han fick mat och magnetbehandling medans jag fyllde på nytt vatten i hage + paddock. Sedan gick jag ner till stallet för att mocka, fylla på vatten och hö. När jag ändå var på G fyllde jag på 6 sopsäckar med hö. Då jag har jag hö så det räcker tills på söndag 

Gick hem och passade på att hälsa på mamma och pappa i företaget. Träffade min morbror idag så jag skickade med skivan med inspelningen av senaste ridlektionen till mitt kusinbarn.

Sedan in för att fixa med middagen. Fick ett trevligt telefonsamtal med en sen gratulation på födelsedagen  Helt otroligt att folk kommer ihåg att jag fyller år  

Efter middagen fick jag besök av en kompis som jag inte sett på väldigt länge!! Har verkligen haft en JÄTTETREVLIG kväll med både skratt och allvarliga samtal  

Blir att träffas igen framöver!! Ska bli så trevligt  

Nu ska jag chilla framför TV en stund tills det blir dags för bädden!!

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards