anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av anaby - 14 oktober 2012 23:00

Efter en bra natt på jobbet var det bara att sätta sig i bilen och åka hem  LOVELY  Dock regnigt men det kan man leva med när man sitter i en bil och går på långledighet  

Här kommer några nya bilder "på väg hem" från jobbet  Är dock en aning svårt att ta då man inte kan titta med mobilen utan jag bara "tar kort" på måfå...men ni får hålla tillgodo med det som blev  


 


Närmar mig utkanten av stan.


 


Här blir det 40 km och ärligt talat kan jag säga att HÄR blir man omkörd på vardagsmornarna OFTA  


 


Hade tur idag och fick grönt vid trafikljuset på en gång  Bara att köra vidare!!!



Fortfarande 40 km....och här kör MÅNGA på i en himla fart på vardagsmornarna  Tänk om Polisen skulle stå här mellan 07.00-08.00-tiden så otroligt mycket pengar de skulle tjäna då  


 


Nästa trafikljus blev också grönt lagom tills jag kom fram. Skönt med lite trafik på helgmornarna  


 


Här är det 30 km och vägarbete.....


   


Tjjjooohooo!! Äntligen 60 km igen  




En av otroligt MÅNGA rondeller som finns i stan.....på väg till Henriks skola passerar man 8 rondeller på dryga 3 km!!! Helt sjukt många  


   


Granngården till höger efter man kommer ut ur rondellen. Synd att de inte har öppet söndagmornar  

Får bli ett besök dit på tisdag istället  

Sedan har jag drygt 2 km kvar och det mesta rakt fram.....innan jag landar hemma för att sova  

T stog uppe vid huset när jag kom hem och upptäckte mig  Fick skynda mig in i huset....och när jag vaknade stog han uppe vid huset igen. Jag hoppas att han inte stått där i 4 timmar och väntat på mig   Tror ärligt talat inte att han gjort det....han brukar gå ner och komma tillbaka på några timmar. Han vet på ett ungefär vilka tider jag kommer ut  Och direkt jag vaknade fick han sitt kraftfoder....det var en mycket nöjd häst som ställde sig för att äta  Passade på att gå ner till stallet på en liten stund för att mocka, fylla på vatten och hö.

Sedan upp för att se på Webb-TV från Elithoppningen på Strömsholm...samtidigt som jag spelade in WC-hoppningarna på TV1  Hästnörd?? Kan man nog säga....det är inte lätt att hinna med att se allt på TV  

Hoppade sedan in duschen och iväg på middag borta idag!!! Fick lite födelsedagspresenter  ...vilket jag INTE alls hade räknat med...känns som om man är lite för gammal för det nu  

Tillbaka hem och väntade på att L-O och hundarna skulle komma hem. När de var hemma fick jag ännu mer födelsedagspresenter!!! Har några samtal att ringa och tacka för födelsedagspresenterna imorgon  

BÄSTA FAMILJEN OCH SLÄKTEN  

Sedan har jag och L-O myst här hemma...ätit gott och sett på film  

Hela dagen har varit lugn och bra!! Hoppas att jag är rätt så pigg imorgon så att jag orkar med en hel del jobb nere i stallet  Blir att rida och fixa med en massa annat nu när jag är ledig  

Nu är det snart dags att hoppa i bädden för mig!! Ska se lite på WC-hoppningen innan....just nu är det Jens Fredriksson på tur  Jag har hopptränat för honom med en av mina allra bästa tävlingshästar och kan säga på rak arm att han är den absolut bästa tränaren jag har tränat för  Lugn och pedagogisk!! Då ska man tänka på att det här var 1991.....då var vi bägge 2 rätt så unga (födda samma år)....så jag kan nog tänka mig hur otroligt bra han är idag!!! Får ni möjlighet att prova träna för honom...GÖR DET!!! Jag tvivlar på att ni kommer att ångra er!!

Ha en fortsatt jättebra sen söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  





Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards