anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av anaby - 16 oktober 2012 20:23

Jag har tvättat upp T:s regntäcke och nu har det torkat ordenligt så då passade jag på att laga det på "samma" ställe som vanligt...framme vid bogen  Den här gången hade jag tur....i våras strimlade han ett annat regntäcke....jag tvättade upp det och sparade det som det var. Idag fick jag nytta av det då jag tog en bit av tyget och lagade det trasiga regntäcket med. Blev rätt ok  


 

Sydde först bara med raksöm för att få fast tyget runt kantbandet....men insåg att det var lika bra att sy fast ordentligt då T brukar tugga just där  Tyvärr är det inte så lätt att hitta "rätt" brunfärg men alternativet är vit tråd...så då kändes ändå den här bruna rätt ok  Känner jag T rätt är det dags att laga igen på någon vecka  

Ska även ta och tvätta och laga upp det blå täcket....han har tuggat sönder det på samma ställe  Blir samma tyg....brunt....han får nöja sig med blått täcke och bruna lappar framöver  Tror i och för sig inte att T bryr sig...är nog bara jag som kommer att rynka på näsan  Hi hi!!

Håller på att packa mer utrustning som ska ner till stallet och tvätta lite. Springer ner till källaren när det är reklamavbrott....blir nog rätt ok med motion ikväll  

På Tv ikväll är det  Äntligen hemma och sedan Svenska Hollywoodfruar!! Måste ju se vad Gunilla hittar på den här gången  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 16 oktober 2012 17:31

Efter en lång varm dusch blev det dags att åka till Granngården och handla torvmix och spån. Gillar att man får en stämpel när man handlar för 250 kr och när man sedan har 10 st stämplar får man 250 kr rabatt  Det gick snabbt att handla...då jag visste VAD jag skulle ha  In och packa på kundvagnen...betala... och ut och packa in i bilen...klar!!!!

Vidare mot Biltema!!

Den senaste färgen som jag sprayade på plaststigbyglarna har INTE suttit bra alls  Suck!! Igår hittade jag "fälgfärg" på Biltemas hemsida som ska vara väldigt tålig. Måste ju vara perfekt till stigbyglar    Fanns inte i så många färger så det blev en matt guldfärg. Ser faktiskt helt ok ut!! Kunde inte låta bli att köpa "rosametallic" också   Fanns dock endast i hobbyfärg och är tyvärr inte lika tålig  Otroligt synd!!!

Vem har sagt att man är normal  Har lite ideer på vad som ska sprayas rosa den här gången!! Dock inga stigbyglar....


 


Vad tycker ni?? Visst var den rosa färgen läcker  

När jag kom hem hade L-O börjat med middagen  Jag hade ställt fram den innan jag åkte iväg...så det gick inte att missa vad jag hade tänkt att det skulle bli  

Snart middag och sedan en massa måsten ikväll!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 16 oktober 2012 14:40

Det fullkomligen vräkte ner regn när jag vaknade imorse  Suck!! Ingen ridning idag!! Tur att jag red igår  

När jag gick ner för att hämta upp T:s kraftfoder och blöta på det såg jag att T stog inne i paddocken...helt blöt!!

Skyndade mig ut med det fleecefodrade regntäcket och tog på honom  Min härliga häst som "säger till" när han tycker att han behöver täcke  In för att äta frukost och se på lite TV.

När jag sedan skulle gå ner i källaren och packa ihop det som skulle ner till stallet...stog T "giv akt" utanför...redo för sitt kraftfoder  Hi hi!! Packade in en hel del i bilen idag....termobar med tillbehör....4 st täcken....en massa träns....borstar....benskydd....grep...hoppsadeln och barbackapadden...mm. Skönt att ta ner lite i taget så att det inte blir så mycket den dagen vi "flyttar ner till stallet igen"  Ska rensa ut lite mer som ska ner till stallet ikväll och ta ner imorgon. Förhoppningvis är det mesta som vi inte använder för tillfället nere i stallet då  

Packade in allt i skrubben innan jag gick ut för att ge T hö. Självklart stog han "giv akt" inne i vindskyddet och väntade på mig  Han har verkligen TOTAL KOLL på mig...min härliga häst   Fyllde på vatten och mockade. Vid det här laget hade det slutar regna så då fick T vara "naken". Passade på att borsta av honom när jag ändå var där. Var i valet och kvalet om jag skulle brodda på honom idag. Tror jag avvaktar tills imorgon då all  snön har försvunnit idag. Har gjort iordning broddarna och andra tillbehör så att det går fort att fixa imorgon om det behövs  

Lämnade sedan T ätandes i godan ro inne i vindskyddet  

När jag kom hem passade jag på att städa ur kaninburen. Allt spån var i princip blött  Om det fryser på i dagarna blir det omöjligt att få bort det då det fryser fast så det kändes lika bra att fixa det när det gick så att säga  

Det blev en hel skottkärra men nu är det rent och fint  

Sitter och chillar lite framför TV och ska snart svida om och åka iväg påtill Granngården för att köpa torv och spån.

Ikväll blir det att dola på här hemma med det ena och det andra...mest "måsten" men som måste göras ...blir skönt när det är gjort!!!

Men nu väntar Granngården!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards