anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 september 2013

Relativt lugn dag idag:D

Av anaby - 6 september 2013 20:16

Det har blåst halvstorm HELA dagen idag...suck!! Jag hade tänkt rida T på åkern här uppe och träna lite galoppjobb. Dock går det inte så bra vid halvstorm...så fort det dyker upp någonting på vägen eller vid något hus blir T spänd och stressad pga blåsten  Tänkte att jag skulle avvakta och rida efter middagen men det har fortsatt att blåsa mycket....så jag slutade bort det. Enligt Klart.se ska det INTE blåsa någonting i princip imorgon!! Då kan vi träna och rida på åkern istället  

Idag har jag pratat med min Chef och lite olika saker....nätter som ska in på schemat....kurser som ska gås...ledighet...och annat. Det var länge sedan jag pratade med henne nu då jag oftast brukar skicka mail men ibland är det bra att få pratas vid när man har många frågor. Jag fick svar på allt och är nu nöjd och glad   

Härligt när allt löser sig med ett telefonsamtal  

Hade egentligen tänkt plocka nypon och fixa med dem efter ridturen men eftersom det inte blev någon ridtur var det lika bra att plocka nyponen ganska omgående  Det tog 3 timmar sammanlagt att fixa allt! SE SEPARAT INLÄGG!!

När allt kring nyponen var klart blev det middag. Jag har "min fastedag" idag så får jag äta "som vanligt" imorgon.

Det har gått väldigt bra med 5:2 hittills!! Jag har gått ner 3 kg hittills och har ca 5 kg kvar  

Pga min envisa förkylning har jag av förståerliga skäl INTE joggat. Hoppas dock kunna komma igång med det efter nästa veckan när jag går på långledighet. Hade varit skönt att komma igång ordentligt med joggningen igen och framför allt få vara FRISK igen!! Är nu inne på 2:a veckan som förkyld..med halsont...snor...tät i näsan...hosta  Börjar bli måttligt less nu!!!

När middagen var avklarad gick jag ut för att ge T sin mat och när jag ändå stog i hagen var det lika bra att mocka spåret hela vägen ner till vinterhagen. Sagt och gjort så blev det så!! 2 skottkärror senare var jag klar och det blev jättefint igen  T hade gått ner till vindskyddet så jag gick dit och myset lite med honom innan jag gick hem   Han tyckte nog att det blev för lite mys...för han följde med mig upp till paddocken igen och sedan blev det mer mys innan jag gick in  Han är härlig och en aning bestämd min häst  

Imorgon blir det som vanligt igen....ridtur och mys  

Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sedan chilla framför TV en stund tills det blir dags att hoppa i bädden!!

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

7 september 2013 08:06

Jag har funderat på det där att hästarna blir mer nerviga i blåst, kan det vara för att dom inte kan höra annat än vinandet? Eller för att allt rör sej i vinden?
Jag blir lite stressad av blåst, men tror det beror på oljudet.....har alltid blivit det, även innan min hörselskada.....
vad tror du? Eller du kanske vet?

Krya på dej nu!

http://marresmams.blogg.se

anaby

10 september 2013 14:00

Jag tror att en del hästar blir mer nerviga av blåsten för att de då inte hör allt annat runt omkring...utan blåsten "tar över ljudet". De kan bli överraskade av både fordon och människor som de inte hinner med att upptäcka och tycker att det är obehagligt. Inget jag vet men en "egen teori" så att säga:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards