anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Då var det helt enkelt dags!! RIP Luvis!!!

Av anaby - 13 januari 2014 08:46

När jag tog över 2 kaniner i stallet för 16 år sedan...hade jag aldrig trott att "kanin-eran" skulle pågå så länge som den har gjort! Jag har haft 5 kaniner under dessa år och Lurvis är den sista....så nu sätter jag stopp  

Jag hittade Lurvis på en annons och när jag skulle hämta henne i oktober månad. Satt hon ute på balkonen i en hundtransportbur   Egentligen skulle jag bara titta på henne men jag kunde bara inte åka och lämna henne där ute på balkonen så hon fick självklart följa med hem  Av alla 5 kaniner som jag har haft under årens lopp så har Lurvis varit den som varit mest social och lättast att hantera. Hon är också den som blivit äldst!! Stampe blev nog 8-9 år...hennes kompis som dog för 3 år sedan  

Imorse när jag kom ner till stallet låg hon inne i en av katt-tunnlarna. När jag tittade lite närmare för att se OM hon andades...såg det tveksamt ut!! Kände på henne och då var hon kall och stel....

Visst är det jättetråkigt men hon är 10 gammal och har levt på övertid i flera år så jag är både glad och tacksam att hon har hängt med så här pass länge som hon har gjort  Sommaren och hösten var ju fantastiskt bra och hon fick vara ute ändå till november månad och sedan flytta in i T:s box direkt. Det uppskattar hon enormt mycket!!! Och att få springa i sina katt-tunnlar var bland det bästa som fanns...trots att hon var så gammal   

För mig är det blandade känslor just nu....man kan ju tycka att det "bara" är en kanin men jag har också träffat den här kaninen så gott som dagligen i 10 års tid. Så visst känns det även om jag vet att det är det bästa!! Jag har även varit förberedd ända sedan i somras. Jag hoppades bara att hon skulle få en BRA sommar och höst innan det var dags...och det fick hon verkligen  Något mer kunde jag inte önska mig för hennes skull!!
Det blir som sagt ingen fler kanin nu har jag gjort mitt på den fronten....5 kaniner senare 


   


Nu är det dags för mig att sova efter nattjobbet och jag avslutar med att säga:

RIP Lurvis....where ever you are   

Mvh anaby  

 
 
Erika

Erika

13 januari 2014 18:39

Naw beklagar. :(
Det är inte bara en kanin utan en familjemedlem så anser jag.

Jag är så fäst vid mina kissekatter som jag köpte när min hund efter 9 år i min ägo fick somna in p.g.a ålders skada.
jag trodde aldrig jag skulle fästa mig vid katterna så här utan mer fylla ett tom rum efter Izor o ha något, men både jag & pappa är så glad över våra små kissebäbisar eller dom är mina, men pappa är fäst oxå.

Djur sätter sina spår vissa mer, vissa mindre.

SV:
den är i väldigt fint skick och fick ju med massor av tillbehör. :)
vilket var positivt.

Får hoppas sadeln passar annars får vi ha hööks bomlösa den funkar ju visserligen, men klart jag vill ha en "bättre" med mer stöd.
men men spännande o se imorgon hur den lägger sig på hennes rygg.

Här är hööks en rätt stor butik.
Har inte varit inne där så många gånger o kollat runt så ingen bra koll på deras utbud, men får kika någon dag när jag har vägarna in. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

anaby

15 januari 2014 20:45

Djuren blir som en familjemedlem när man har haft dem ett tag. Vi har bara 1 katt kvar nu och det kommer att bli tomt den dagen hon försvinner:( Jag hoppas att det dröjer men hon är 14 år nu så man får bara hoppas att hon är frisk i några år till. Katter är något speciellt så jag förstår att både du och din pappa är väldigt fäst vid dem:D

Helt klart så sätter djur sina spår och vissa mer och andra mindre!! BRA SAGT!!

Blir nog bra att prova sadeln några ggr till innan du bestämmer dig. ET kanske kan hjälpa till att tala om hur den sitter. Så är ni 2 som tittar. Passar den inte så passar den inte men då har du allafall provat och kan konstatera att du måste leta vidare.

Vår Hööks butik är rätt så stor här också trots att de är en B-butik;) Hi hi!! Annars kanske de kan "ta hem" sporrarna till butiken om de inte finns hemma. Det borde inte vara något större problem och värt att fråga om!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards