anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Vindskyddet

Av anaby - 24 januari 2011 23:04

Så här ser vindskyddet på 35 kvm ut efter uppgradering sommaren 2010. Det byggdes oktober 2009.

 

Det blev rött inuti och blå knutar  Lite "villa-viller-kulla" stuk  

 

Vi spikade igen "gluggen" i hörnet då Tabasco har sitt sovhörn där. Stor risk att han ev. fastnar...klart "obra"....

   

Höhäcken av pallkragar och en SJ-pall är här målad röd för att "passa" in i "villa-viller-kulla"   

  Tada!! Så här ser vindskyddet ut när det är färdigmålat  


   

Påfyllt med halm  


  

  Det blev kvar byggskivor när vi täckte väggarna så då la vi in en i höhäcken      

Mvh anaby  

 
 
Camilla

Camilla

25 januari 2011 12:20

Men vad kul att se nån annan som har foderhäck.
Men hur gör du med höt?
Har du nåt nät för eller lägger du bara i det?
Har de fri tillgång?

Kan du inte lägga upp fler bilder på hur de ser ut även med mat i. :)

Sitter de fast i backen eller väggen? Eller står de stadigt ändå?

Massa nyfiken nu! :)

http://parellikusken.blogg.se

anaby

25 januari 2011 12:38

Hejsan!!! Jag har inget nät varken i SJ-pallen eller i stora höhäcken. Han har haft fri tillgång tidigare men får i nuläget 15 kg hö per dag. Tidigare har han ätit kring 20-25 kg;) Har dock fått tag på mer hö nu äntligen!! Så förhoppningsvis f.r.o.m nästa vecka ska det bli fri tillgång igen. Han klarar sig på 15 kg hö per dag men det är smidigt för mig när han har fri tillgång och bra för honom att alltid ha hö;) Hi hi!!

Jag kan lägga in några bilder på min blogg på bägge höhäckarna så kan du gå in och titta:)

Mvh anaby:)

 
Camilla

Camilla

25 januari 2011 17:10

Tack för bilderna!

Kul att se första lösningen, hade funderat på nåt sånt tidigare. Men med en stallägare som är skeptisk till nya idéer och inte gillar spill är den tyvärr inte fungerande för mig.

Hade inte tänkt på att spika ihop pallkragarna, smart. :)

http://parellikusken.blogg.se

anaby

25 januari 2011 18:31

Den stora höhäcken är verkligen GULD värd för oss!! Helt underbar:)

Jo, precis. Jag har skruvat fast SJ-pallen med pallkragarna i samma planka... också så att hela höhäcken sitter ihop. Har en ganska klåfingrig häst;) Som är och grejer med allt möjligt...Den här anordning rubbar han inte..Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards