anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg under januari 2011

Av anaby - 20 januari 2011 22:11

Jag lägger in några ridfilmer på min ridtravare Tabasco, född 2001, efter Giant Chill, ca 172 cm i mankhöjd.


Och ett till klipp...


Så där...nu finns han med på både bild och film  


Ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 20 januari 2011 21:55

Kan säga att jag var tacksam att få åka hem och sova efter 1 natts jobb. Eller jag har jobbat 3 nätter hittills i veckan....men jag har ju sovit på dagen  för att orka jobba nattetid.

Efter 4 timmars sömn var det dags att åka iväg till jobbet på möte..mellan 13.00-15.00...sedan hem och packa in utrustning i bilen och ner till stallet för att rida Tabasco...kan säga att jag var en aning sliten och trött men vid liv  

Var både mörkt och kring -15 grader när jag landade i stallet...kändes inte så roligt att rida men när jag väl satt i sadeln gick det över  

Hade en jättebra kort ridtur i hagen med Tabasco. Från början blev det lite "rodeo" men han har vilat i 2 dagar så då får man ha lite överskottsenergi  

När vi hade värmt upp i trav var han riktigt fin att rida. Och när jag plockade ihop honom mer och satt ner...var han lika LOVELY som han brukar vara  

  Ett kort från ridning av ett tidigare tillfälle


Efter att ha dolat på med diverse grejer i stallet bar det av hem för att äta middag och sedan åkte jag iväg till Willys för att handla mat. Visade sig var väldigt lyckat att åka dit kring 19.30-tiden...lite folk och minimal kö  

Har sedan ruggat framför TV med min laptop och bara fixat med bloggen. Skönt att få ta igen sig lite ikväll...imorgon börjar "allvaret" igen...ska jobba natt igen. Har nu bara 2 nätter kvar att jobba av 5 jobbarnätter den här veckan. Men på söndag "går jag av" och är långledig i 9 dagar  Så just nu längtar jag riktigt mycket till söndagmorgon....Förstår inte alls varför  


Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards