anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Bästa vintertäcket jag har köpt och haft till mina hästar:)

Av anaby - 4 februari 2011 21:43

Jag tänkte passa på att berätta om ett superbra täcke som jag köpte 1992 och har använt på 3 hästar hittills  Jag hade på den tiden 2 stora hästar...så täcket som är i storlek 165 cm köptes in för den stora summan 875 kr. Otroligt mycket pengar på den tiden!! Men jag minns att jag fick lämna tillbaka täcket och fick specialbeställa ett större till Wirren   Namnet på täcket är Horsewares: Rambo Turnout  

Täcket kommer från Irland och när täcket specialbeställdes till en större storlek till Wirren tyckte de att det var jättekonstigt att det fanns så stora hästar i Sverige  Wirren hade en mankhöjd på 180 cm  

2 år senare 1994, köpte jag ett till Rambo Turnout denna gång till Zimé. Något dyrare den här gången...har för mig att med frakt från Västerås gick det på 1300 kr. Men det här täcket var en uppgradering av det gamla. Bla med glatt yta på innerfodret.

Här kommer några bilder på det gamla Rambotäcket  Använder bägge 2 täckena till Tabasco  


Det är lagat framme vid bogen där det blev en reva, en av spännena fram gick sönder så det har jag lagat själv och sedan lossnade stjärtlappen och försvann!! Så det sitter en annan stjärtlapp på det täcket. Men annars fungerar det fortfarande jättebra  Det tvättas max 1 gång per år och endast med Grumme tvättsåpa och det är fortfarande helt REGNTÄTT trots att jag aldrig än har impregnerat det än....hästen är helt torr efter flera dagars ihållande regn  Inte illa för ett täcke som faktiskt är 19 år gammalt  

  Innerfodret är tyvärr inte av glatt insida men fungerar bra ändå     Min otroligt fula lagning av spännet fram   Men det fyller sin funktion       Revan som jag har lagat framme vid bogen.   Ny stjärtlapp påsydd  Den har allafall grönt kant  band     Så här ser det ut på hästen. T har tyvärr rullat sig i leran med det men det sitter jättebra och är helt regntätt. Det ABSOLUT bästa täcket jag har ägt och köpt under hela min 36-åriga hästägartid. Är i år 19 år gammalt och används FORTFARANDE!!! Och är inne på 3:e hästen nu  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

5 februari 2011 06:23

Det är inte illa när sakerna håller längre än hästen... ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

5 februari 2011 10:04

Helt otroligt egentligen!!! Inte illa när 3:e hästen man äger får ärva samma täcke;) Det enda negativa jag kan se med det här täcket är väl priset;) Men om jag slår ut priset jag betalat för det på 19 år..så blir det inte många kronor som täcket har kostat mig varje år i slutändan:D ME LIKE!!! Jag ska tillägga att det andra nyare täcket (som är 2 år yngre) har INGEN lagning överhuvudtaget och när det är nytvättat ser det MYCKET fräscht ut:O

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards