anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Några filmsnuttar från igår kväll:)

Av anaby - 18 april 2011 15:31

Här kommer några filmsnuttar från hoppträningen igår.



I första filmsnutten är det andra gången han hoppar. Första gången blev det både vägringar och tjur-backningar på bägge hindren  Men här hoppar han riktigt trevligt 



En gång till där jag tycker han är duktig. Hoppar högt över dessa små hinder och jag kan säga att jag är glad att han har LÅNG OCH TJOCK man för mantag behövs emellanåt  Den kommer inte att klippas i första taget just nu!!!



Första försöket i andra varvet. Gick helt klart över förväntan!! Både jag och Rebecka hade redan gjort upp "en plan" hur vi skulle göra om han började vägra  Alltid bra att ligga steget före 


Nu ska jag börja med att träna lite bommar hemma ca 2 ggr per vecka. Sedan avancera och hoppa lite små hinder. Bara så att han känner sig trygg och INTE stannar som han har gjort tidigare. Tror att det kommer att göra underverk med honom!! Eller jag hoppas det allafall 


Sedan ska jag jobba vidare med hand och skänkel. Handen är bättre och skänkeln lite bättre...men jag ska försöka tänka och jobba mer med skänkelläget under den här veckan och nästa. Sakta men säkert så blir det nog bra till slut!!!


Mvh anaby    

 
 
Josefine m. ridtravaren Bellie

Josefine m. ridtravaren Bellie

18 april 2011 16:53

Kul med hoppträning! Har ni nyss börjat? :D

http://minfux.blogg.se

anaby

18 april 2011 17:06

Jo, vi har nästan nyss börjat. Tror det är 5:e gången vi hopptränar. Dock är han lite speciell min häst;) En aning tjurig...går inte att gå på med spö eller sporrar då blir han förbannad!!! Så man får gilla läget och vara mer envis;) När han väl hoppar gör han ett bra jobb. Så jag hoppas att det ska "lossna" till sommaren:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

18 april 2011 23:13

Han blir ju bättre och bättre. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

18 april 2011 23:18

Det blir nog bättre allt eftersom. Känns bra att han vill galoppera mot hindren även om det blir lite "slalom" mot än så länge;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards