anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Ridit, lasttränat, friserat och tvättat T:D

Av anaby - 6 juni 2011 16:22

Var jättetrött och seg när jag vaknade och stel i vänster sidan   Dock kändes det bättre än jag trodde att det skulle göra Eftersom jag föll av T igår får jag räkna med att "ha ont i några dagar" och sedan går det nog över skulle jag tro 

Tänkte allafall rida en lugnare ridtur idag både för min och T:s skull och så blev det. Jag provade min bomlösa på åkern. Pga värmen var både jag och T ganska trötta idag  Så det blev enbart skritt men olika ridvägar, halt och ryggning, volter och skänkelvikningar. T har varit lite tjurig när han ryggar...det blir INTE rakt  Så idag var det prio på RAKA ryggningar. Han drar gärna ut till höger...och när man går på med skänkeln går han oftast emot istället för att flytta undan och tillbaka till rakt Men idag lyssnade han på skänkeln och när han efter några ggr insåg att det enda jag ville var att han skulle rygga rakt....gjorde han det 

Tillbaka till paddocken och där  "svidade jag om" T till D-grimman och friserade man, svans och lugg innan vi  gick och lasttränade. Det gick verkligen över förväntan  Vid första försöket stannade han till och backade ner 1 gång men sedan var det "raka spåret" in i transporten X flera UNDERBART!!!

Sedan in i paddocken och där blev det magnetbehandling och lunch medans jag packade ur bilen från igår och ställde tillbaka transporten. Passade på att tvätta fårskinnsschabraket idag  Det tar några dagar innan det torkar ordentligt.

När allt sånt var klart....blev det dags att tvätta T!!!

L-O var snäll och höll i honom. Det var en himla tur  Från början steppade han mest omkring men efter en stund lugnade han ner sig....så hela han blev ordentlig tvättad 

Min tanke var sedan att han skulle gå kvar i paddocken en stund och torka då det i princip endast är gräs där. MEN...T tänke annorlunda 

När vi var på väg tillbaka med tvättutrustningen ställde sig T och grävde på det ENDA stället i hela paddocken där det är JORD!! Han grävde som en mullvad och sedan rullade han sig i jorden han grävt fram...2 GGR!!!! Jag trodde att jag skulle svimma av ilska Han var ju nytvättad!!! MEN SUCK OCH DUBBELSUCK!! Jag ska inte ens tala om hur han såg ut...men en vink är...."lerinpackad-mammut"  

Det var bara att blunda och bita ihop...och gilla läget  Så att säga!! Men jag kan avslöja att det blir MER tvättning av T på fredag    Jag kan nog påstå att min häst blev arg på mig idag vid tvättningen därav det fenetiska rullandet!!

Jag släppte in T i sommarhagen och gick sedan ner till vindskyddet för att hämta hem det sista av grejerna där. Bla den stora vattentunnan, grepen, krubban och diskborsten. Nu är allt hemma 

Och sist men inte minst har jag skurat ur alla vattenbaljor och krubbor och fyllt på vatten till T. Nu klarar han sig tills på onsdag 

Sitter nu i soffan och chillar och ska snart äta middag och sedan packa inför Ullareds resan imorgon 

Ska bli så jätteunderbart trevligt att få åka iväg i några dagar och "bara" tänka på sig själv  Det händer inte så ofta nuför tiden!!!

Jag kommer inta att ha tillgång till internet så jag kommer inte att kunna blogga förrän torsdagkväll när vi kommer hem igen.

Så jag önskar er alla en jättebra början på veckan!!! Sköt om er!! Och nu håller vi tummarna för jättebra väder i hela Sverige!!

Mvh anaby                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards