anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Så himla varmt:O 29 grader:O

Av anaby - 10 juni 2011 16:02

Kan säga att allt gick i slowmotion när jag steg upp Himmel så seg jag var....det är jobbigare än man tror att flyga  Och ingenting jag skulle vilja göra ofta men en sån här gång är det guld värt när man ska så pass lång bort 

Efter frukost passade jag på att fota lite av grejerna jag har köpt på Ge-kås. Bilder kommer senare ikväll 

Har även lagt in alla mina kläder i garderoben. Köpte 2 jackor...2 st stalljackor  Fast den ena "förbjöd" mamma mig att använda i stallet och den andra lär nog L-O "förbjuda" mig att använda när jag rider  De tycker att de är för fina 

Sedan blev det ett gäng med nya trosor och BH. L-O hittade speciellt 1 BH med tillhörande trosor som han tyckte mycket om 

Sedan blev det träningskläder...eller joggingkläder kan man också säga. De hade jättefina i tunnare material...1 par långbyxor, 1 par knäkorta byxor, t-shirt och en jacka. Sedan blev det 2 klänningar, några toppar och lite smågrejer.

Har inte tagit några kort på kläderna men hästgrejerna kommer det kort på sedan.

När jag hade fixat allt klart ringde jag ett samtal då jag blivit lite orolig över en sak. Fick info och det och utan att säga för mycke så var det ingen positiv info 

Sedan var det bara att "ta tjuren vid hornen" och gick ut för att rida T i den otroligt läskiga värmen...usch!!! Hade tänkt mig en skrittur till kyrkan idag 

T blev dock ganska pigg efter en stund så det blev den sedvanliga traven efter växthusbacken ändå  När vi sedan kom nedanför kyrkan mot båthamnen höll de på att klippa gräsmattorna på kyrkan och när T fick syn på gräsklipparna....ville han INTE gå förbi trots att vi var nedanför gräsmattan  Han började backa och kasta sig runt. Jag hade dock redan bestämt mig för att jag INTE skulle ge mig utan det "fick ta den tid det tog" så att säga  Och när han väl gav med sig och gick framåt tog vi oss sakta men säkert framåt...han stannade...jag gick på....han stannade...jag gick på osv. Men han gick åtminstone framåt vilket kändes som en seger för mig  Pga av gräsklipparna blev han tyvärr väldigt stressad...så någon mer trav där nere var inte att tänka på  På vägen tillbaka skrittade i stället på "rot-stigen" men han hörde alla gräsklippare och var väldigt spänd. Han taktade inte eller drog iväg men låg på en hel del och tog ingen förhållningen överhuvudtaget. Var tacksam att han INTE drog iväg och flippade ur. Men han visade att han faktiskt trots att han blir rejält stressad lyssnar på mig och håller sig i skinnet Jag tyckte verkligen om min häst idag kan jag säga 

När vi sedan skrittade hem kom en karl med en son och cyklade. Jag tänkte inte mer på det men när vi är alldelens bredvid varandra hör jag:

Hej Anna!!

Jag hann tänka: VEM VAR DET DÄR??

Stannar T och vänder mig om...och där står en gammal killkompis till mig som jag inte har träffat på 5-6 år!!! Vi var ett gäng "killar & tjejer" som umgicks mycket när jag var kring 19-21 år. På den tiden då jag hade många killkompisar. U var en av dem och en av mina allra bästa killkompisar. Han och L-O kommer jättebra överens  Mycket för att U är så snäll och okomplicerad 

Stog och pratade med honom och sonen en stund och vi bestämde att hela familjen skulle komma och hälsa på oss framöver. Jag har nämligen inte träffat U:s fru. För några år sedan träffade jag 2 andra killkompisar från den gamla goda tiden från samma kompisgäng...samma vecka!!! Jättetrevligt  

Måste säga att medans jag stog och pratade stog T stilla som ett ljus HELA TIDEN!!!! Jag stog vid sidan av vägen och där cyklade folk, gick förbi och allt möjligt annat. Och T bara stog på halvlånga tyglar  Sedan skrittade vi hem...gjorde dock ett stopp vid åkern och travade lite där...först 2 varv i lättridning och sedan 2 varv i nedsittning. Kändes bra!!! Skrittade av innan jag sedan gick tillbaka till paddocken där T fick magnetbehandling, lunch, nytt vatten och myggmedel.

Ska snart gå ut och släppa ut T i hagen och ta på "flugmasken". Det är mycket flygfän i luften nu i värmen...så T behöver få lite hjälp att stå emot dem. Ska se sedan om han behöver "flugtäcket" jag köpte på Ge-kås. Tills vidare får han vara utan...

Har nu tagit det mycket lugnt...orken är inte så hög...dj..a värme säger jag bara!!! Och det ska bli lika varmt imorgon           

Blir ingen ridning imorgon....gjorde bort det idag istället....och hoppas att det är svalare på söndag 

Nej, nu ska jag släppa ut T i sommarhagen igen!!

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll!!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards