anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Sol och jättevarmt:O Ridit och Bio ikväll:)

Av anaby - 27 juni 2011 16:11

Det har inte regnat något mer inatt eller imorse utan nu verkar det vara SOL och VARMT som gäller   Jättetrevligt om man INTE ska rida   Ska man däremot rida blir det jobbigt för både folk och fä 

Jag var otroligt seg idag....hämtade T som fick beta i paddocken en stund innan ridning på åkern. 

Idag blev det G4:an igen Jag bytte till Mark Todd stigbyglarna och kortade stiglädren 1 hål till. Nu känns det riktigt bra att rida!!! Återstår bara att SE hur det SER UT Det kan ju vara en annan femma 

Pga värmen blev det endast skrittjobb idag...var även en aning halkigt på spåret på åkern efter allt regn under helgen som var....spåret kommer att vara bra att trava på imorgon när det har torkat upp ordentligt

Vi tränade på serpentiner, stora och små volter, framdelsvändning, halt och ryggning och skänkelvikning. Allt funkade rätt så bra idag Fortfarande vill han dra bakdelen till höger i samband med ryggning men numera flyttar han in den när man går på med skänkeln. Det gjorde "Herr`n" INTE förrut...då gick han enbart emot och började stegra istället  Så det går ju helt klart åt rätt håll!!! Efter några korrigeringar med höger skänkel är han riktigt rak och fin 

Och skänkelvikningarna!! Vilken skillnad motför tidigare  Nu behöver jag inte leda utåt med tygeln utan använder i princip bara skänkeln. Dock är de långt ifrån perfekta men T "gör det han ska" utan att protestera med små hjälper och det känns fantastiskt bra och framför allt en mycket bra början

Jag har läst i senaste Ridsport om huggormar i gräset och hästar som blivit bitna!!! Och när vi hade gjort halt och skulle rygga ser jag någonting som kommer i gräset  Jag hann först inte se VAD det var då det gick så snabbt...så hjärtat höll på att stanna då jag tänkte ORM!!! Efter några sekunder inser jag att det BARA var en GRODA!! Kan säga att pulsen gick ner på en gång och jag pustade ut  

T har fått magnetbehandling, lunch och myggmedel på sig. När han var klar gick jag ner till vindskyddet för att se om det behövde mockas ur. Han har bara gjort 2 högar där inne så det gick fort att mocka  Tog sedan hem skottkärran och mina 2 grepar då jag behöver dem när jag ska mocka i paddocken.

Har även hunnit med att gå ner i källaren och smörja in  G4:an med lite läderbalsam och byta koppjärn på T6:an G4:an blev en aning mer mot mörkbrun Som det verkar nu kommer den att bli 2-färgad brunt och det känns helt ok   Nu när koppjärnet är bytt kan jag också ta bort fårskinnet och bara ha schabraket. Måste provrida i den under veckan bara för att känna hur den känns och sedan se hur otroligt bra det bruna Kyroschabraket blev under sadeln  

ikväll ska jag och Henrik gå på Bio och se på nyaste X-men filmen.

Nej, dags att inta lite vätska och föda så att jag inte tippar omkull i värmen!!!

  Bjuder på några gamla bilder på T från 2008. En dag då det också var otroligt varmt!! På den här bilden jagar jag bremsar för fullt och T är minst sagt irriterad     Den här bilden är nog bland det första kortet på T där han inte grejar med bettet och ser avslappnad ut. Också från sommaren 2008.

Ha en jättebra fortsatt måndag kväll!!

Mvh anaby  

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards