anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Regnet det bara öser ner....:(

Av anaby - 1 juli 2011 12:24

Sov som en stock inatt!!! Det känns otroligt skönt att ha semester kan jag säga   Man känner ett helt annat lugn än när man "bara" är långledig 

Tittade på väderleksrapporten igår innan jag gick och la mig och enligt den skulle det börja regna redan vid 09.00-tiden idag 

När jag steg upp vid 09.20 var det inget regn!! Dock mulet och riktigt varmt...tempen låg på 29 grader  Tog in T i paddocken så han fick beta där ett tag bland all klöver   Jag intog frukost och spanade på vädret...och inget regn kl. 10.30 heller. Tog på mig joggingkläder och begav mig ut på min korta runda 

Mötte nästan inga människor alls idag...tack och lov!!! Hi hi!! Kändes mindre tungt idag att springa och jag utökade sista biten med att springa uppför hela backen idag  Igår orkade jag inte springa de sista 50 metrarna uppför  Idag tog jag tjuren vid hornen och "bet ihop"  Blir samma runda imorgon och sedan ska jag utöka på söndag med en extra runda efter jag har gått en stund på väg hem. Denna extra runda innebär att jag kommer att komma fram samma väg jag började. Tror att det kommer att fungera bra från början. När jag kommer hem från stugan kan jag nog fortsätta springa på asfalten och sedan ner på gräset igen. Och förhoppningsvis börja springa mot kyrkan istället. Planen är att springa mot kyrkan och tillbaka under hösten. Det kommer att bli en lagom "daglig-joggar-sträcka" för mig framöver tror jag  

Hann hem och in och sätta Hennafärgen i håret innan det började HÄLLREGNA rejält!! T stog kvar och betade i paddocken så jag fick på mig ett par shorts och en T-shirt och sprang ut för att släppa ut honom i sommarhagen där han har tillgång till vindskyddet  Kan säga att jag var nog inte ens ute i 5 minuter och var helt sjöblöt av regnet  Även handduken på huvudet var sjöblöt 

Bara att svida om kläder och lägga de andra på tork...

Ska få besök idag av en kompis som jag inte har träffat på länge. Det ska bli jättekul och trevligt 

Sedan blir det en lugn em och kväll. Jag ska packa och tvätta inför stugvistelsen. Vi kommer att åka dit på söndagkväll. Egentligen var det tänkt att vi skulle åka imorgon men nu har jag fått mens vilket innebär blodbad och annat jobbigt hel..te  Då är det bättre att jag väntar någon dag extra hemma så att jag orkar med att åka iväg. På söndag ska det "värsta" vara över så då känns det betydligt roligare att åka till stugan     

Nej, gott folk nu ska jag gå och tvätta hennafärgen ur håret och sedan vänta på att besöket kommer!!

Ha en fortsatt jättebra fredag em och kväll!!

Mvh anaby som nu har semester!!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards