anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 december 2011

Av anaby - 17 december 2011 16:45

Tog mitt pick och pack och gick ner till stallet. Lyckades unvika att ramla på isen på vägen ner!!! Pust!!!

Börjde med att ta bort lindorna och tvätta med Hibiscrub...som sedan fick verkar i ca 15 min medans jag red en sväng i hagen. Idag passade jag på att prova Semikapsonen. Var dock inte riktigt nöjd  Vill ha den längre upp men måste göra fler hål...får fixa det imorgon  Det svåra verkar vara att den dras neråt även fast man sätter den högre upp. Får klura och se hur jag ska lösa det  


 


T stog som vanligt som ett ljus och flyttade sig så att jag kunde kliva upp på ryggen  Men han tyckte helt klart INTE om semikapsonen....trots att han är van vid 4 st olika bettlösa alternativ funkade det verkligen INTE alls  Han ville INTE ens stanna?? Whata?? Jag var tvungen att kliva av för att få stopp på honom??

Bytte till "ponny-hackamoret" som jag också tagit ut som reserv. Upp på ryggen och vilken skillnad på hästen!! Lyssnade nästan direkt  Känns inte riktigt roligt att rida på ishalkan på en häst som INTE lyssnar...Men det löste sig. Jag får nog göra så nästa gång att jag rider på ett hackamore först eller har ett träns med bett under så att jag på slutet kan "provrida" med semikapsonen. Varken jag eller T är ju van vid en semikapson...endast annat bettlöst. Men det löser sig nog 


Sköljde bort Hibiskruben...torkade...smorde och lindade  Muggbenet och frambenet ser väldigt bra ut nu!  Endast det andra bakbenet som det finns flertalet krustor kvar på. Men det försvinner nog under nästa vecka. Med tanke på hur otroligt mycket han har haft så är jag jättenöjd med att det "nästan" är borta nu 

Det gick fort att trampa ner hö, mocka och fylla vatten idag 


Sedan traskade jag hem och slängde in T:s trasiga regntäcke i tvättmaskinen...tror inte min kära man vill ha in det i lägneheten på lagning annars  Har även tvättat mer tvättmaskiner till hemmet. Och börjat med baket!!! Det har blivit 2 plåtar med nougatrutor och 8 sockerkakor  Jag har 4 sockerkakor kvar att grädda men jag tar dem bara allt eftersom...och jag rymmer 2 st i taget  Imorgon blir det kladdkaka och saffransbullar!!!

Nu väntar älgköttsoppa och vi har just fått middagsgäster !!!! Så jag ska förflytta mig in till köket!!

Ha en jättebra fortsatt lördagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

        

Av anaby - 17 december 2011 12:05

Jag har sovit bra inatt   Känner mig rätt ok idag  betydligt bättre motför igår!!!

Ska gå ner till stallet på en stund och rida lite barbacka och fixa med T   Sedan väntar bak idag. Jag kommer att ta det allt eftersom jag orkar med. Har hela em och kvällen på mig...och 5 olika sorter att baka. Blir nog 3 eller max 4 sorter under helgen..resten tar jag under nästa vecka. Det jag inte hinner idag tar jag imorgon eller under nästa vecka Det känns helt ok och jag är inte stressad   Har tänkt ta lite kort med vanliga kameran idag så det blir nog en bildbom på bloggen under em 

Ha en fortsatt jättebra lördag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby som känner sig någorlunda normal idag       

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards