anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 december 2011

Av anaby - 1 december 2011 22:57

Nu står T inne i natt när det blåser så kraftigt ute. Bägge bakbenen var svullna ikväll..inte så konstigt eftersom han knappast har rört på sig så mycket i blåsten idag.....  

Smorde frambenet med helosan och lindade med flex + silvertejp. Sedan "kokade jag" muggbenet med väteperoxid och sedan blev det Socatil då jag var lite osäker på Sorbacten  Fick dock tips av Carro att den var bra!! Tack och bock för det!!! Känns skönt att veta att någon annan har provat!!! Så imorgon blir det att lägga sprit-omslag på dagen och sedan Sorbact på kvällen/natten  Kommer att åka iväg till Apoteket och köpa ett paket till så att jag har så att det räcker över helgen.

Alla hästar i stallet står inne inatt. Dock upplevde jag INTE att det blåste så mycket vid T:s vindskydd  Så han hade kunnat stå ute inatt. Dock kan det vara skönt att slippa höra blåsten någon gång för honom och sedan är det ganska blött i hagen... Imorgon blir det att gå ut som "vanligt" igen  Tänkte passa på att skritta ut en sväng med honom direkt på morgonen innan utsläppet. Så kan jag lägga "sprit-omslag" och släppa ut honom i hagen sedan. Blir bra för oss bägge 2. Det ska även frysa på och bli -grader f.r.o.m imorgon!! Längtar!!! Är så less på leran  

Blir intressant att se OM det blir någon sömn för mig inatt  Blodbadet har nämligen kommit igång....så nu blir det "fällknivs-syndromet" i några dagar för mig och mycket vila i soffan. Men förhoppningsvis är det här sista gången jag behöver uppleva det på ett bra tag!! Vi får se f.r.o.m nästa vecka vad som händer!!

Nej, gott folk!! Nu ska jag medicinera mig och se om jag kan få sova några timmar inatt så man orkar hålla sig vaken imorgon på dagen!!

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby       

Av anaby - 1 december 2011 15:10

Då jag behövde Ipren och Cyklo-F till mensvärken..var det bara att sätta sig bakom ratten och åka till Apoteket idag igen   Passade på att hämta ut spiralen så att jag inte glömmer det tills på måndag när jag ska iväg!! Började känna mig rejält illamående inne på Apoteket men kände ingen svimningsattack i allafall  Alltid något positivt i allt elände!!!


Jag har även klurat lite på morgonen på en kompress som heter: Sorbact...som är bra mot vätskande sår och svamp   Vi har en Brukare på jobbet som har använt den med stor framgång. Såg den på vårt speciella  "Djurapoteket" på djursidan igår men hade inte tid att titta så noga eller läsa på förpackningen då...men jag har klurat och funderat på den sedan dess  Passade på att titta på den nu idag när jag ända var på Apotetet och hittade stora Sorbact kompresser. Det är endast 5 kompresser i en förpackning och den var dyr MEN kan nog vara värt att prova trots allt!!  Tänkte prova det på T inatt så får jag se hur det ser ut imorgon. Känns som om det INTE kan bli värre än det är idag!!! Man byter kompressen 1 gång per dag. Det passar väldigt bra för då kan jag ha "sprit-bandage" några timmar på dagen och lägga på Sorbact till natten  Skulle vara guld om det gula inflammerade försvinner så att man kan få allt att torka och läka ut. Passade på att köpa Väteperoxid också. Så ikväll blir det först att "koka ur" ordentligt med Väteperoxid och sedan lägga på Sorbact!! Den andra muggen kommer jag att smörja in med Socatil då det ser så bra ut nu  Tack och lov att någonting läker ihop!!!

Får se hur det ser ut imorgon  

Nej, nu ska jag rugga på soffan och se på "Bonde söker fru" som jag missade igår!!!

Ha de så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 1 december 2011 13:09

Jag ringde ganska omgående till MVC för att beställa en tid där. Blev uppringd snabbt...MEN när hon läste min journal visade det sig att de INTE kunde hjälpa mig på MVC utan jag måste upp på KK för att sätta in min spiral pga vissa omständigheter   Ringer KK igen och säger som det är....hon läser min journal där och inser att ...japp!! Så är det!! Jag får en tid på måndag  Pust!! Nu känns det allafall som att det INTE kan blir värre!! 


Tog sedan bilen ner till T som stog och ruggade i vindskyddet. Tacka vet jag vindskydd såna här dagar  Tog bort bandagen och tvättade med Hexocil. Frambenet såg bra ut  Det andra bakbenet som det endast har varit lite cm stora krustor på såg bra ut  Muggbenet INTE så bra...suck!! Var alldelens gul och varigt 

Tog in honom för att lägga omslag på bägge bakbenen. Smorde endast frambenet med Socatil då det såg så himla bra ut. Får se hur det ser ut ikväll.

Får sedan se hur muggbenet ser ut ikväll. Antigen blir det ett omslag till eller så smörjer jag in med socatil och lindar benet. Beror lite på hur det ser ut när jag tar bort allt ikväll. Det är så himla konstigt att muggen på de andra benen både är så mycket mindre och läker men det här benet vill INTE alls bli bättre?? Förstår INTE vad det beror på??  

Han har allafall 5 dagar kvar på Metacambehandlingen och veterinären kommer ut på måndag eller tisdag nästa vecka 

Det blev ingen prommis då det blåser ca 9 sek meter idag och regnar!! Tänkte istället ta en prommis i hagen ikväll innan jag tar bort omslagen. Förhoppningsvis har blåsten avtagit och att det har frusit på lite så att det inte är så geggigt i marken...vi får se!!! Tog på honom ett regntäcke om han vill gå ut och äta ut stora höhäcken under em. Då blir han allafall inte blöt  

Enligt väderleken ska det blir kallare och blåsa mindre imorgon och under helgen. Då kan vi allafall promenera lite i hagen så att han får röra på sig. Börjar bli så otroligt less på det här vädret nu  Gissar på att jag INTE är ensam om det!! VART ÄR VINTERN OCH SNÖN?? SUCK!!!    


Nu ska jag lägga mig i soffan och försöka få i mig lite mer vätska....det enda som går ner nu när jag är illamående  Magen skriker men jag har ingen matlust...suck!! Tur att det finns en hel del flytande föda att inta  


Ha en fortsatt jättebra torsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 1 december 2011 10:34

Nu har jag pratat med Kvinnokliniken och fått ett recept utskrivet på en hormonspiral   Vilket är "Plan B" för mig. Ska nu bara få tag på MVC och få en tid för insättning  Sedan är det INTE säkert att det funkar med spiralen....men jag måste prova innan jag går vidare med "Plan C" vilket är sista alternativet....Skulle vara skönt att slippa det 

Det blåser väldigt mycket ute men jag ska försöka gå ut på en prommis i hagen med T i allafall...så att benet får lite cirkulation. Är nog ungefär vad jag kommer att orka med idag  Det blir att tillbringa dagen i soffan liggandes i planläge....börjar kännas rejält i magen nu...förhoppningsvis hinner jag ut med T innan "fällknivs-syndromet" kickar in 

Nej, dags att peta i sig frukost och sedan ta bilen ner till stallet och "göra pinnan kort"....   

Ha en jättebra fortsatt dag!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards